Mana 3. simfonija Arcadia ir par iedomātu pasauli. Šoreiz šī mana Arkādija – iedomu, sapņu un fantāziju pasaule, kurā ir tikai un vienīgi labais. Labais tā, kā es to gribu redzēt. Tas ne vienmēr ir kaut kas ārkārtīgi skaists, bet tās ir labas sajūtas, kaislības, arī labas nesamierināmības. Šī ir tā Arkādija, par kuru savu Fauna diendusu rakstīja Klods Debisī, kurā pastaigājas Čurļoņa gleznu tēli, un tāda vieta, par kuru mēs varam sapņot.
"Stila meklēšana ir diezgan bezjēdzīga nodarbe. Tas vai nu atradīsies teju pats no sevis, vai neatradīsies vispār," apgalvo pianists Aleksandrs Malofejevs, kurš 14. martā sniegs solokoncertu Latvijas Nacionālajā teātrī
"Māksla, līdzīgi mūzikai, eksistē bezvalodas pasaulē. Tās spēks ir bezvalodā un valodas interpretācijas iespējamībā," uzsver mākslinieks Reinis Dzudzilo
"Mūzika daudzās valstīs ir atstāta otrajā plānā, un skolotājiem ir nepieciešama ļoti liela palīdzība, lai viņi varētu bagātināt savas stundas un tās būtu vieglāk vadīt," saka pasaulē godalgotās izglītības platformas Solfeg.io radītājs Toms Gāle
Iztēlojieties gaismu un domājiet par ūdens plūdumu! Morisa Ravela mūzika ir jāklausās viņa dzimtajā pusē – Basku zemē. Ravela festivāla mākslinieciskais vadītājs pianists Bertrāns Šamajū stāsta par savu apsēstību ar franču klasiķi
Lasīšanu uzspiest ar varu nevar, par to var tikai ieinteresēt,
uzskata eksperti. Viņi ir pārliecināti, ka vieglā valoda, par kuru pēdējā laikā tiek daudz diskutēts, latviešu valodu neiznīcinās
Diriģents Māris Sirmais par Emīla Dārziņa mūzikas latvisko kodu, kora tīrskaņu, jauno džezisko prizmu un visu triju "teātra Dārziņu" pulcināšanu vienā koncertā
"Viņa ir jauniete, kura meklē Dievu. Salome ir ļoti gudra un
tik viltīga kā dzīvnieks, kas dzen pēdas medījumam," saka dziedātāja Inna Kločko, kura gatavojas debijai Riharda Štrausa operas Salome titullomā
"Latvijas Radio bigbenda mūziķi spēlē izcili augstā
līmenī un ir ārkārtīgi daudzpusīgi," saka amerikāņu džezmenis Džons Bīzlijs, kurš uzstāsies festivāla Saxophonia noslēgumā
"Kad redzat Holivudas zvaigznes, jūs nevarat noteikt viņu vecumu, un iestājas apjukums," saka franču režisors un scenārists Fransuā Ozons. Savā jaunākajā filmā Kad pienāk rudens, kas tiek demonstrēta Latvijas kinoteātros, viņš parāda galveno varoņu grumbu skaistumu un apbrīnojamo spēju pretoties dzīves grūtībām
"Nezinu, vai esmu par sevi ļoti pārliecināta, bet esmu mierā ar sevi," uzsver aktrise un režisore Izabella Rosellīni, kurai ir īpašs statuss pasaules kinovēsturē un kuru pašu pārsteidz pavērsieni savā daudzpusīgajā karjerā
"Tas, ko daru mūzikā, ir mana izpratne par skaistumu," saka komponists Jānis Petraškevičs. Sestdien, 8. februārī, Cēsīs spožu mūziķu izpildījumā skanēs viņa jaunākais opuss Tas, kas šeit bija pirms
"Mazākos kolektīvos vadītāji ir kā vistu mātes, es tādā
nevarētu strādāt. Nevaru cilvēkiem būt māte un tēvs," saka Dailes teātra mākslinieciskais vadītājs Viesturs Kairišs
Komponists Mīkaels Kārlsons un libretists Roiss Vavreks stāsta par savu jauno operu Fanija un Aleksandrs, kuras pamatā ir režisora Ingmara Bergmana filma un kuras pasaules pirmizrāde notika pagājušā gada decembrī Briseles Karaliskajā operā La Monnaie/De Munt