"Tik apjomīgu iestudējumu diriģēšu pirmo reizi," atzīst maestro Andris Poga. Viņa vadībā Cēsu Mākslas festivāla atklāšanā skanēs Riharda Vāgnera opera Tristans un Izolde
Kora notis līdzi uz Zviedriju nevedīšu – saka diriģents Aivis Greters, šķiroties no jauniešu kora Kamēr… un sev līdz šim tik ierastās kormūzikas pasaules. Turpmāk viņš koncentrēsies orķestra un operas diriģenta radošajam ceļam.
Šeit var attīstīt savu vizuālo kompetenci, un vizuālā kompetence ir gatavība kritiski domāt. Jaunatklātā Norvēģijas Nacionālā mākslas, arhitektūras un dizaina muzeja direktore Kārina Hindsbo – par muzeja lomu mūsdienu apstākļos
"Man ir vīzija, ko vēlos sasniegt kopā ar šo orķestri. Es gaidu aizraujošu kopīgu nākotni," saka Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra jaunais mākslinieciskais vadītājs un galvenais diriģents Tarmo Peltokoski no Somijas
"Atbildes nav, iekšā tikai ļoti sāpīgs klusums," saka režisore Kristīne Krūze, kura Jaunajā Rīgas teātrī iestudējusi ukraiņu dramaturģes Natalkas Vorožbitas lugu Sliktie ceļi. Par to, ko karš izdara ar cilvēkiem.
"Esmu uzaugusi un dzīvoju Itālijā, bet visu laiku man bija sajūta, ka simtprocentīgi nepiederu Itālijai. Man bija skaidrs – es esmu arī kaut kas cits. Man tas ļoti patika," saka tulkotāja Margarita Karbonāro.
Tagad man vairāk uzticas, jo saprot, ka neesmu paviršs čalis no sporta zāles, kurš prot dziedāt. Austriešu bass Ginters Groisbeks uzstāsies Rīgā ar kamermūzikas programmu
Man materiāls ir frekvence, lai saskartos ar pasauli. Māksliniece Daiga Grantiņa stāsta par savu izstādi Lauka telpa, kas ir skatāma muzejā Rīgas birža.
Hiphopa mākslinieks Arturs Skutelis, kurš martā Noasā sapulcēja vai visus Latvijas reperus atbalsta koncertā Ukrainai, 20. maijā aicina uz sava jaunā albuma Jā koncertu klubā Palladium Rīga
"Noliekam politkorektumu malā. Teātrim ir jābūt tiešam un galējam. Jebkura jūtināšanās un melodrāma šodien ir lieka," uzskata teātra režisors Elmārs Seņkovs
Berlīnes filharmonijas orķestra vijolnieks Stenlijs Dodss stāsta par Berlīnes filharmoniķu Eiropas koncertu, kas 1. maijā notiks Liepājas koncertzālē Lielais dzintars
Mūsu dzīve ir bijusi kā liels paisuma vilnis, kas mūs nes sev līdzi. Mākslinieču duets Skuja Braden – Ingūna Skuja un Melisa D. Breidena – stāsta par Latvijas ekspozīciju Venēcijas mākslas biennālē
"Man ir jāsaka godīgi, ka man nepatīk, ka šī filma nu ir kļuvusi daļēji pravietiska ne tikai nosaukuma, bet arī satura dēļ," atzīst režisors Dāvis Sīmanis, kura spēlfilma Gads pirms kara liek vilkt paralēles starp 1913. gadu un mūsdienām
"Visiem tas ir kaut kas jauns – gan dejotājiem, gan skatītājiem," par laikmetīgā baleta Ņižinskis pirmizrādi saka titullomas atveidotājs Aidens Viljams Konefrijs – amerikāņu mākslinieks, kurš apmeties uz dzīvi Latvijā
"Manas daiļrades attīstība notiek lēni un pakāpeniski. Es necenšos veikt straujus, sasteigtus un nekontrolējamus izrāvienus," saka mākslinieks Indriķis Ģelzis
"Visi smaidi izrādās tukša tehnika – zobi," – režisors Mārtiņš Eihe Andra Kalnozola romānā Kalendārs mani sauc novērtē ne tikai cilvēcību, bet arī visai paskarbo Latvijas diagnozi
"Mūziķim ir jābūt atvērtam, brīvam un iedvesmotam, lai viņš spētu būt tīrs filtrs mūzikas plūsmai," uzsver amerikāņu bundzinieks un vokālists Džeimisons Ross, kurš nedēļas nogalē uzstāsies Latvijā un strādās konkursa Riga Jazz Stage žūrijā
Šajā darbā nav nekādas mānīšanās, mēs nevienā vietā nelāpāmies ar neredzamiem līmējumiem. Režisors Matīss Kaža satīriskajā komēdijā Ūdens garša turpina pētīt viena kadra kino burvību
"Pretrunas nepadara cilvēkus sliktākus vai mazākus. Tieši otrādi. Tās parāda vērtību, piešķir papildu dimensiju un krāsas," – teātra kritiķe Zane Radzobe stāsta par savas mammas Silvijas Radzobes mūža darba virsotni – pētījumu Čaks un laiks.