Koncerts tiks atklāts ar īpašu notikumu - Riharda Dubras Ceturtā Divertismenta Latvijas pirmatskaņojumu, kas līdz šim skanējis tikai ASV. Dubra guvis starptautisku atzinību kā kora mūzikas autors un tas atstājis iespaidu arī uz viņa rakstības stilu instrumentālās mūzikas žanros. Savā Ceturtajā Divertismentā, kas ir skaņdarbs pūšaminstrumentu ansamblim, komponists muzikāli aicina pievērsties tādām pamatvērtībām kā mīlestība un miers.
Andris Vecumnieks ir viens no asprātīgākajiem un atraktīvākajiem latviešu mūsdienu komponistiem, ko vēlreiz apliecina 2014. gadā sacerētais Concertino Art-i-Shock solistu trio un orķestrim. Orķestra Rīga sezonas atklāšanā šis skaņdarbs piedzīvos otrās redakcijas pirmatskaņojumu, kas izskanēs trio Art-i-Shock saspēlē ar Orķestri Rīga. Orķestra partijas pārlikuma autors ir Valdis Butāns, Orķestra Rīga mākslinieciskais vadītājs. Skaņdarba piecās daļās atklājas efektīga virtuozitāte, neizsīkstoša enerģija un izsmalcināta muzikalitāte, ko Andris Vecumnieks radījis, pārzinot solistu trio izcilās tehnikas spējas un prasmīgo instrumentu pārvaldīšanu. Komponists vēlējies, lai šarmantās solistes – Agnese Egliņa (klavieres), Guna Šnē (čells) un Elīna Endzele (sitaminstrumenti) jeb trio Art-i-Shock uz skatuves jūtas rotaļīgi, “kā brīvdienās”, tāpēc šo ciklu ieturējis “viegli franciskā gaisotnē”.
Austriešu komponists Tomass Doss 2008. gadā sacerēja simfoniju pūtēju koncertorķestrim, kas veltīta cietā korpusa dirižabļa - cepelīna radīšanas simtgadei. Simfonijas četrās daļās (Uzmācīga doma, Mehānismi, Valis debesīs, Pārdzimšana) komponists attēlojis vēsturisku vēstījumu no cepelīna autora Ferdinanda fon Cepelīna sapņa un idejas līdz pat dirižabļa pirmajam lidojumam. Cepelīns joprojām uzskatāms par vienu no iespaidīgākajiem lidaparātiem aviācijas vēsturē, ar kuru 1929. gadā 14 dienās aplidota zemeslode.