To portālam Diena.lv apstiprināja Rīgas domes pārstāve Laila Ivāna.
Iepriekš bija plānots, ka no marta Rīgā nedeklarētie iedzīvotāji par braucienu maksās 1,20 eiro.
Cilinskis portālam Diena.lv paskaidroja, ka šāda vienošanās panākta, ņemot vērā viņa jau iepriekš teikto, ka Rīgai kā galvaspilsētai ir dažādas valsts funkcijas, kuras būtu jānosaka likumā par pašvaldībām. Tas nozīmē, ka vairākas funkcijas, ko pašlaik sedz Rīgas dome, nāksies daļēji segt no valsts budžeta.
"Tas ir valsts mēroga jautājums. Finanšu ministrija varbūt nepriecāsies par to, ka šiem mērķiem jāatrod nauda budžetā," teica ministrs.
Viņš gan pagaidām sīkāk nekomentēja, tieši par kādu pašvaldības funkciju daļēju finansēšanu no valsts budžeta varētu būt runa.
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) un Rīgas dome vienojušās sākt darbu pie grozījumu izstrādes likumā "Par pašvaldībām", lai pilnveidotu šo Rīgas kā galvaspilsētas funkciju uzskaitījumu, piedāvātu risinājumus šo funkciju finansēšanai, tajā skaitā arī par biļešu cenu sabiedriskajā transportā, portālu Diena.lv informēja Rīgas domē.
Tāpat abas puses bija vienisprātis par to, ka vienlaicīgi jāizstrādā jauns pašvaldību finanšu izlīdzināšanas likums ar mērķi kompensēt Rīgai izdevumus, kas ir saistīti ar plānotajos likuma grozījumos definētajām funkcijām.
Cilinskis sarunas laikā uzsvēris - "būtiski, ka esam atrisinājuši domstarpības ar Rīgas pilsētas domi, taču papildus uzdevumam izstrādāt jaunu Likumu par pašvaldību finanšu izlīdzināšanu, ministrijai ar Latvijas Pašvaldību savienību jāvienojas par atvieglojumiem, kādus pašvaldības drīkstēs nodrošināt saviem deklarētajiem iedzīvotājiem".
Ņemot vērā, ka izmaiņas šī gada valsts budžetā vairs nav iespējamas, gan ministrs, gan Ušakovs uzskata, ka gan grozījumi likumā "Par pašvaldībām", gan likums par pašvaldību finanšu izlīdzināšanu varētu stāties spēkā 2015.gadā.
Šajā situācijā Rīgas dome būšot gatava no pilsētas budžeta līdzekļiem nodrošināt 50% atlaidi no brauciena pašizmaksas, t.i. tarifu 0,60 eiro, līdz 01.01.2015. gan rīdziniekiem, gan nerīdzniekiem. Tiesa, Rīgas dome aizvien nav paskaidrojusi, pēc kādas metodikas aprēķināta viena brauciena pašizmaksa 1,20 eiro.
"Šī panāktā vienošanās ir valstiska mēroga svarīgs solis uz priekšu, kas ļaus sakārtot Rīgas pašvaldības un valsts attiecības, definēs Rīgas kā valsts galvaspilsētas pienākumus un noteiks finansiālās kompensēšanas mehānismus. Ņemot vērā, ka objektīvu iemeslu dēļ nav iespējams šīs izmaņas ieviest ātrāk par 2015.gada 1.janvāri, Rīga ir gatava līdz jaunajam gadam turpināt nodrošināt vienāda izmēra atlaides Rīgas sabiedriskajā transportā visiem valsts iedzīvotajiem. Mūsu mērķis vienmēr ir bijis sakārtot finansiālās attiecības starp Rīgu un valsti, nevis iekasēt naudu no iedzīvotajiem. Ņemot vērā ievērojamu jaundeklarētu iedzīvotāju skaitu, kas no šī gada nodokļus maksās galvaspilsētas budžetā, Rīga var atļauties nodrošināt tarifu 0,60 eiro apmērā līdz gada beigām gan rīdziniekiem, gan citu pašvaldību iedzīvotājiem,” izteicies Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs.
Vienlaicīgi Rīga turpinās attīstīt "Rīdzinieka kartes" projektu, piedāvājot šo karšu turētājiem jaunus pakalpojumus, priekšrocības un atlaides.