Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +18 °C
Apmācies
Piektdiena, 27. septembris
Ilgonis, Ādolfs

Lietots, bet gluži kā jauns - V70

Saskaņā ar CSDD reģistrācijas datiem iepriekšējās paaudzes (2007. gada izlaiduma) Volvo V70 ir trešais populārākais Latvijā ievestais lietotais automobilis. Praktiska, liela universāļa virsbūve, paredzami remonti, noturība pret rūsēšanu un tradicionāla uzticēšanās zviedru markai izvirzījusi nebūt ne lēto universāli favorītos. Lietoti Volvo V70 pie mums nonāk galvenokārt no Vācijas, Beļģijas, Nīderlandes un Volvo dzimtenes Zviedrijas.

Patlaban plaša lietojuma ģimenes universāļu pircēju redzeslokā nonākuši Volvo automobiļi, kas ražoti vismaz pēc 2000. gada, bet īpaši uzmanības centrā ir 5-7 gadus vecas automašīnas, kas pēc ārējā izskata jau līdzinās mūsdienu V70, nevis tiem modeļiem, kuri tehniski drīzāk dēvējami par Volvo 850 modernajām versijām. Volvo eksperti atzīst, ka šīs automašīnas ir ļoti izturīgas, ja neskaita atsevišķas detaļas un mezglus, kuri iziet no ierindas mūsu slikto ceļu dēļ. Piekarē tas ir priekšējā amortizatora augšējais atbalsts. Pa gludajiem Vācijas ceļiem tas var bez problēmām kalpot gadiem, turpretim pie mums izdilst jau pēc pusgada.

«Visvairāk dabiskajam dilumam pakļautas kustīgās piekares detaļas, it sevišķi tās, kas izgatavotas no gumijas,» AutoDienai atzina Mūsa Motors Rīga servisa vadītājs Juris Rumpis. «Citādi Volvo V70 ir ļoti piemērots mūsu ceļiem, un tam ir izturīga automobiļa imidžs. Ja remontos izmantotas oriģinālas detaļas, tad īpašnieks neredzēs servisu ilgi, bet, ja piekares defekti novērsti ar lētām rezerves daļām, tās turēs 30-40 tūkstošus kilometru, kas arī nav maz.»

Uzmani pievadsiksnas!

Volvo V70 visbiežāk tiek pirkts ar dīzeļdzinēju, kas ir loģiska izvēle no patēriņa viedokļa, taču prasa papildu modrību. Arī pāris gadu veci V70 aprīkoti ar modernizētiem piecu cilindru dīzeļiem, kas ir jūtīgi pret dīzeļdegvielas kvalitāti. Līdz 2000. gadam Volvo automašīnas tika aprīkotas ar VW grupas dīzeļdzinēju, kas faktiski bija paredzēts komerctransportam un nebija tik kaprīzs pret degvielu. J. Rumpis: «5-6 gadus veciem Volvo laikus jānomaina dzinēja siksnas. Parasti tās iztur līdz 120 000 km noskrējienam, taču pie mums pārsvarā nonāk automašīnas ar lielākiem nobraukumiem. Sevišķi jāuzmana palīgsiksna, kam parasti nepievērš uzmanību. Ja tā aiz vecuma sadalās, siksnu ierauj tās skriemelī un pēc tam galvenajā siksnā, kas vēl ir labā stāvoklī vai pat jauna. Sekas var maksāt ļoti dārgi.»

Pilnpiedziņai labas riepas

Lai gan tādi V70 lietotu auto tirgū parādās reti, Volvo universālim iespējama arī pilnpiedziņas jeb AWD versija kā kādreizējam Latvijas bestselleram un V70 apvidus variantam Volvo XC70, sauktam arī par Cross-Country. Pirmās paaudzes modeļiem abi tilti esot bijuši «cietā» sasaistē, un nereti AWD tika sabojāts nevienāda riepu diluma dēļ uz asīm. «Priekšā riepām jābūt jaunām vai vismaz ne mazāka rādiusa kā aizmugurē,» zina stāstīt J. Rumpis un piebilst, «citādi var sabojāt kardāna un pārnesumkārbas savienojumus.»

Tomēr caurmērā V70 esot izturīgākas pārnesumkārbas nekā SUV klases modelim XC90. Volvo pazinēji pirms automašīnas pirkšanas iesaka papētīt arī to, kur auto ekspluatēts pirms tam. Atsevišķās Eiropas valstīs nodokļu dēļ ir populāri tieši vismazākā tilpuma turbodzinēji, kas var izrādīties diezgan nobraukti, un turbokompresora remonts var izmaksāt no 350 latiem.

Neredzamā roķene

Vai Volvo V70 atrodami arī specifiski defekti? Jā, bet tikai daži. Aizmugurējā tilta stabilizatora gumijas bukses mēdz atlipt un vairs nav atjaunojamas, tāpēc jāmaina viss komplekts.

Pie vājajām vietām pieskaitāma arī izpūtēja atsaite pirms klusinātāja, taču tai tagad pieejams remontkomplekts. Īpaši jāuzmana stāvbremzes uzlikas. Volvo, tāpat kā dažiem Ford modeļiem, stāvbremzei ir no darba disku bremzēm atsevišķs loku mehānisms iekšpusē. Pieredzējuši Volvo meistari iesaka tās mainīt ik pēc trim gadiem. Ja stāvbremzes loku uzlikas atlobās (šo procesu sekmē ilga stāvēšana autoplacī), tās var burtiski samalt rēdzes un novest pie dārga remonta. Jaunākiem modeļiem ar elektronisku stāvbremzi šī problēma nav raksturīga. Pie tipiskiem vai vismaz Latvijā novērotiem Volvo V70 defektiem pieder bojāts kondicionētāja kompresora gultnis, durvju slēdžu defekts (nedarbojas gaismas izslēgšana vai signalizācija), dzinēja augšējā balsta izdilums.

Attiecībā uz cenu līmeni, piemēram, oriģinālie rokas bremžu loki maksā Ls 33,79, oriģinālais stabilizatora stienis - Ls 101,74, oriģinālais zobsiksnas komplekts - Ls 125,90, neoriģinālais - Ls 92, bet oriģinālais priekšējā amortizatora atbalsts maksā Ls 22,94, neoriģinālais - Ls 18,00, vēsta Mūsa Motors Rīga informācija.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?