Konferenču biznesa loma Latvijas pilsētās pieaug
Ideāli ir, ja tūrists, kas ieradies uz kādā Latvijas pilsētā notiekošu konferenci, nakšņo šīs pilsētas viesnīcā, ietur maltītes kafejnīcās, kā arī apmeklē kultūras un atpūtas objektus, jo tad kopsummā šis tūrists pilsētā atstāj ne mazums naudas, tā stiprinot vietējo uzņēmējdarbību. Šāds secinājums izriet no vairāku pilsētu tūrisma jomas pārstāvju paustā situācijas raksturojuma. Uzsvērts tiek arī tas, ka nopietni jāstrādā ne tikai pie Latvijas mēroga, bet arī pie starptautiskā līmeņa pasākumu piesaistīšanas savai pilsētai.
Atbalstīs darījumu tūrismu
Darījumu tūrisms vērtējams kā finansiāli izdevīgs mūsu valsts tautsaimniecībai. To akcentē Ekonomikas ministrija (EM) un uzsver: "ICCA (International Congress and Convention Association) starptautisko darījumu tūrisma pasākumu dalībnieks Rīgā vidēji tērē 437 eiro, kas ir četras reizes vairāk nekā viena tūrista vidējie izdevumi. Attiecīgi viens vidēja lieluma kongress valsts ekonomikā ienes 1,04 miljonus eiro." Pērn valdība "akceptējot EM rosinātos grozījumus Eiropas Savienības fondu programmā, pieņēma lēmumu turpmāk atbalstīt starptautisku darījumu tūrisma pasākumu – konferenču, kongresu, semināru, simpoziju vai līdzīgu pasākumu – organizēšanu Latvijā," vēsta EM.
Pasākumu rīkošanā aizvien vairāk virtualitātes
Pasaules tautsaimniecībai uzņemot apgriezienus un kļūstot daudzšķautņainākai, aizvien vairāk pieaug nepieciešamība pēc dažādu konferenču un semināru rīkošanas ekonomisko procesu izzināšanā, prognozēšanā un plānu definēšanā, tālākai attīstībai gan makroekonomiskā, gan uzņēmumu mikrolīmenī. Ļoti būtiska šolaiku tendence ir tā, ka par ikdienu kļūst attālināta dalība konferencēs, izmantojot interneta iespējas.
Svarīgi piesaistīt interesantus ekspertus
Latvijā rīkotajiem pasākumiem bieži vien ir ierobežotas iespējas piesaistīt augsta līmeņa pasaules ekspertus, bet tas nav neiespējami. BT 1 pasākuma Riga Comm vadītājs Andris Breške uzskata, ka svarīga ir prasme ekspertu motivēt atbraukt un uzstāties konferencē vai seminārā, kas notiek Latvijā. Viņaprāt, ideju eksports Latvijā ir dinamisks un strauji attīstās, kas ir iemesls tam, kāpēc eksperti vēlas būt Baltijā notiekošajos pasākumos, it īpaši, ja pasākumu saturs ietver diskusijas par progresīvām tehnoloģijām.
Ēdiena gatavošana un biznesa sarunas
Ja uzņēmumā ir izmaiņas, piemēram, darbinieku skaita optimizēšana, parādījusies komandas saliedēšanas nepieciešamība vai arī ir aktuāla jaunu darbinieku iekļaušana kolektīvā, tad apvienojošs elements var būt situācijas apspriešana, kopīgi gatavojot ēst, uzskata pasākumu studijas Viesistabas konsultante Agate Lūse.