Jaunā Rīgas teātra (JRT) mākslinieciskais vadītājs, režisors Alvis Hermanis piedāvājis krievu aktrisei Čulpanai Hamatovai pievienoties JRT trupai, par to viņš paziņojis savā Facebook profilā.
Tīra sagadīšanās – Rīgas cirka ēka tiek renovēta, arī Leļļu teātra nams sastatnēs. Taču forma nenosaka saturu, un Latvijas Leļļu teātrī pirmizrādi šodien piedzīvos latviešu autores Lilijas Berzinskas grāmatas Lidojošo cūku nams skatuves versija. "Tā nu sanāk, ka mēs esam gluži kā tāds klejojošais cirks," secina režisors Edgars Kaufelds.
2. aprīlī Ogres teātrī pirmizrādi piedzīvos populārā latviešu dramaturga Harija Gulbja lugas Olivers iestudējums – filozofiska melodrāma divos cēlienos Jāņa Kaijaka režijā, informēja teātra pārstāvji.
Dailes teātra Mazajā zālē ceturtdien, 17. martā, pirmizrādi piedzīvo iestudējums Spēles ar Jūliju Viestura Meikšāna režijā, informēja teātra pārstāvji.
Liepājas teātrī režisores Lauras Grozas vadībā tapis šīs sezonas lielākais jauniestudējums. Muzikālā izrāde ar kaislībām, kā to nodēvējusi režisore, pēc Gaja Boltona lugas Vairāk par dzīvi, kas tapusi pēc Viljama Somerseta Moema romāna Teātris, pirmizrādi piedzīvos 18. martā.
"Braukājot apkārt ar izrādēm pa skolām, nācās dzirdēt arī apgalvojumu, ka šībrīža dzīve Latvijā ir sliktāka nekā reiz Padomju Savienībā," tā, taujāts par ideju jaunajam iestudējumam Valmieras teātrī Mēs, roks, sekss un PSRS, kam pirmizrāde 15. martā, stāsta tā režisors Jānis Znotiņš.
Valmieras teātrī 15. martā pirmizrādi piedzīvos dramaturģes Ances Muižnieces, režisora Jāņa Znotiņa, scenogrāfes Pamelas Butānes kopdarbs iestudējumā jauniešiem Mēs, roks, sekss un PSRS, kas stāsta par jauniem cilvēkiem, kuri 1985. gadā piedzīvoja leģendāro grupas Pērkons koncertu Ogres estrādē un tam sekojošo vilciena izdemolēšanu.
"Šis ir lielākais, sarežģītākais, dārgākais un vērienīgākais mākslas projekts Dailē pēdējo divu gadu laikā," saka Dailes teātra direktors Juris Žagars, raksturojot izrādi Rotkho, kas pie skatītājiem nonāks sestdien, 12. martā.
Iedvesmojoties no Marka Rotko darbiem, viens no patlaban Eiropas teātru pasaulē izaicinošākajiem jaunajiem poļu režisoriem, kurš savās izrādēs drosmīgi apvieno teātra mākslu ar video un mūziku, - Lukašs Tvarkovskis - ar starptautisku komandu un Dailes teātra kolēģiem radījis izrādi ROTKHO, kas pirmizrādi piedzīvos 12. martā.
2019. gada septembrī Liepājas teātrī pirmizrādi piedzīvoja Kārļa Lāča un Regnāra Vaivara mūzikls Purva bridējs ugunī. Tas tika uzņemts ar ļoti lielu skatītāju atsaucību un līdz pavasarim tika spēlēts pilnībā izpārdotās zālēs. Izrāde tika nominēta 2019./2020. sezonas Spēlmaņu nakts balvai 3 nominācijās, balvu kā Gada kostīmu māksliniece saņēma Madara Botmane. Tagad, pēc divu gadu pauzes, izrāde atkal atgriezusies uz Liepājas teātra skatuves.
Daugavpils teātrī 1. aprīlī pirmizrādi piedzīvos komiska melodrāma krievu valodā Garās brīvdienas O. Šapošņikova režijā. Izrāde sniegs asprātīgu ieskatu dažādos dzīves un mīlestības posmos caur divu pāru uzskatu sadursmi.
18. martā Latvijas Leļļu teātrī pirmizrādi piedzīvos latviešu autores Lilijas Berzinskas grāmatas Lidojošo cūku nams skatuves versija, kurā režisors Edgars Kaufelds autores radīto rukšu cirka pasauli un negaidītos piedzīvojumus tajā pārvērtis muzikālā un krāsainā iestudējumā ģimenēm.
Latvijas Nacionālais teātris izsludina pilna apjoma lugu ideju "makšķerēšanas" konkursu. Konkursa galvenais mērķis ir veicināt Latvijas dramaturģijas attīstību un lugu tapšanu, lai teātra repertuārā iespējami vairāk iekļautu jaunākos Latvijas autoru darbus, Latvijas Nacionālā teātra pārstāve Lolita Grāvīte.
Aprīlī Valmieras teātrī gaidāmas divas pirmizrādes – 12. aprīlī skatuves versiju Mārtiņa Eihes režijā piedzīvos Andra Kalnozola spožais un dzīvi apliecinošais debijas romāns Kalendārs mani sauc teātra Apaļajā zālē, savukārt 28. aprīlī koncertzālē Valmiera Māras Ķimeles iestudējums Aleksandra Ostrovska lugai Vēlā mīla.
Ja mani aicinātu braukt uz Kauci, es piekristu, pat nejautājot, kur tas ir, jo izklausās, ka tepat tuvu. Bet kurš no Jaunā Rīgas teātra izrādes Desmit iemeslu apciemot Kauci nosauktajiem iemesliem būtu tas vissvarīgākais, lai uzķertos un dotos uz nezināmu vietu?
Režisors Alvis Hermanis aicina Krievijas teātru darbiniekus pārstāt spēlēt izrādes un izklaidēt politiku, kamēr Krievijas valsts nogalina cilvēkus Ukrainā.
Rīgas cirka ēkā jaunumi ir optimistiski. "Kopš pagājušā gada notiek atjaunošanas darbi. Pavasarī gaidāmi spāru svētki. Līdz vasarai jāpabeidz darbi, kas saistīti ar energoefektivitāti, arēnas izbūvi un fasādes, kas atgriezīsies pie 1888. gada arhitektoniskā risinājuma, atjaunošanu. Iespējams, jau nākamgad varēs iepazīstināt publiku ar paveikto," stāsta Rīgas cirka komunikācijas projektu vadītāja Zane Volkinšteine.