Veiksmīgi e-komercijas uzņēmumi veido ilgstošas attiecības ar saviem esošajiem un potenciālajiem klientiem. Uzņēmumi saprot, cik svarīga ir spēcīga zīmola klātbūtne un savlaicīga, atbilstoša komunikācija. Tāpēc daudzi iegulda līdzekļus e-pasta mārketingā, laisasniegtu savus mērķus. Aplūkosim, kāpēc tas ir kļuvis tik populārs.
Rentabls mārketings
E-pasta mārketings ir viena no izmaksu ziņā efektīvākajām mārketinga taktikām. Citiem vārdiem sakot, jums nav jātērē daudz naudas, lai izveidotu skaistus e-pastus. Drukāšana, reklāmas TV vai avīzēs maksā daudz dārgāk. Jūs varat nosūtīt tūkstošiem e-pasta vēstuļu
par ļoti zemu cenu. Tādējādi visi uzņēmumi – gan lieli, gan mazi – var pievienot e-pasta mārketingu savam digitālā mārketinga klāstam.
Ārkārtīgi plaša aptvere
E-pasta mārketings var palīdzēt palielināt jūsu preču un pakalpojumu pārdošanas apjomu. Kopš viedtālruņi, viedpulksteņi, planšetdatori un daudzas citas ierīces piedāvā arī e-pasta funkcijas, e-pasta mārketinga aptvere ir ievērojami palielinājusies. Uzņēmumi var sazināties ar saviem e-pasta abonentiem neatkarīgi no tā, kur viņi atrodas: mājās, darbā vai pat ceļojumā.
Adobe veiktajā aptaujā atklājās, ka 44% e-pasta lietotāju pārbauda savus darba e-pastus (ārpus darba laika) ik pēc pāris stundām, savukārt 51% pārbauda savus personīgos e-pastus darba laikā. 11% respondentu nepārtraukti pārbauda savu e-pastu (gan personīgo, gan darba). Tas liecina, ka e-pasta mārketings nodrošina visaptverošu mārketinga un pārdošanas platformu jebkuram uzņēmumam – gan B2C, gan B2B.
Kampaņas tieši laikā
Jūsu mārketinga e-pasta vēstules var palīdzēt izveidot un nostiprināt jūsu zīmolu. E-pasta mārketings ir ļoti punktuāls – jūs varat iestatīt datumu un pat dienas laiku, kad vēlaties izsūtīt savas e-pasta vēstules, un jau pēc dažām sekundēm jūsu zīmola e-pastu ziņojumi
nonāks jūsu abonentu iesūtnēs. Jūs varat veidot personalizētus un atbilstošus e-pasta ziņojumus, lai individuāli uzrunātu savus klientus. Atcerieties, ka e-pasta vēstules ir ļoti viegli izsekot. Pārbaudiet savus rezultātus, analizējiet tos un optimizējiet savas turpmākāskampaņas, lai iegūtu vēl labākus rezultātus.
2. E-pasta mārketinga regulējums: īss pārskats
Ja vēlaties nodarboties ar e-pasta mārketingu, jums zina, ka ir diezgan daudz pret surogātpasta izplatīšanu vērstu likumu un noteikumu. Lielāka vara nozīmē arī lielāku atbildību! Tālāk aplūkosim dažus no populārākajiem noteikumiem.
Eiropas Savienība: VDAR
ES Vispārīgā datu aizsardzības regula jeb VDAR ir viena no jaunākajām regulām, par kuru jums būtu jāzina. ES Parlaments to apstiprināja 2016. gadā, un tā stājās spēkā 2018. gada 25. maijā. Tā attiecas uz visiem uzņēmumiem, kas apstrādā un glabā ikviena ES iedzīvotāja personas datus, neatkarīgi no uzņēmuma atrašanās vietas. Vissvarīgākais VDAR aspekts ir piekrišanas apliecinājums. Tirgotājiem ir jāspēj pierādīt, ka viņiem ir dota atļauja nosūtīt e-pasta vēstules saviem abonentiem. Tas ir liels solis datu drošības un privātuma nodrošināšanas virzienā, tāpēc pirms savas mārketinga stratēģijas plānošanas uzsākšanas noteikti izlasiet vairāk par VDAR.
Amerikas Savienotās Valstis: CAN-SPAM likums
CAN-SPAM likums regulē komerciālo e-pastu sūtīšanu, tāpēc pārliecinieties, ka saviem abonentiem sniedzat tiesības atteikties no vēstkopas abonēšanas. Starp daudziem noteikumiem tajā ir uzsvērti tādi aspekti kā maldinoša temata un galvenes informācija,
reklāmu identifikācija un jūsu uzņēmuma adreses iekļaušana. Tāpat kā VDAR, arī CAN-SPAM likums paredz naudas sodus par šī likuma pārkāpumiem. Plašāku informāciju par CAN-SPAM likumu varat atrast Federālās tirdzniecības komisijas lapā.
Kanādas tiesību akti pret surogātpasta izplatīšanu
Kanādas tiesību akti pret surogātpasta sūtīšanu jeb CASL palīdz cīnīties pret surogātpastu, uzsverot, ka tirgotāju e-pastā ir jābūt norādītām atteikšanās iespējām un ir jāizmanto viegli identificējams sūtītāja nosaukums. Tāpat arī tajā ir izklāstīti noteikumi par piekrišanas
došanu (netiešu vai tiešu), kas saistīta ar e-pastu. Interesanti, ka 2017. gada vasarā CASL tika ieviesti atjauninājumi: tika precizēts, ka netieši izteikta piekrišana zaudē spēku un ka privātpersonas var iesūdzēt tiesā tos, kas neievēro šos noteikumus. Vairāk par CASL lasiet šeit. Lūdzu, ņemiet vērā, ka šajā rakstā nav sniegtas juridiskas konsultācijas. Tāpēc to nevajadzētu izmantot šādiem nolūkiem. Mēs iesakām meklēt atbilstošu juridisku konsultāciju pie kvalificēta jurista.
3. E-komercijas adresātu saraksta izveide no nulles
Mēs, Smaily, esam pārliecināti, ka plašs un aktīvs adresātu saraksts ir viens no svarīgākajiem e-pasta mārketinga aspektiem. Tāpēc jums ir jāsāk strādāt pie abonentu adrešu apkopošanas pēc iespējas ātrāk. Lai gan adresātu saraksta organiska palielināšana prasa daudz laika, tas ir tā vērts! Tāpēc šoreiz īsumā aplūkosim dažus no veidiem, kā iegūt jaunus abonentus jūsu e-komercijas uzņēmumam.
Redzamas pieteikšanās formas
Ja vēlaties piesaistīt cilvēkus savam adresātu sarakstam, jums savā mājaslapā vai interneta veikalā ir jābūt pamanāmām pieteikšanās iespējām. Izmantojiet vietu sākumlapā, kājenē vai sānu joslās un, ja jums ir blogs, izvietojiet pieteikšanās saites vai formas arī tur.
Ir labi zināms, ka garas un pārāk sarežģītas jaunumu abonēšanas formas ir viens no visbiežākajiem iemesliem, kāpēc cilvēki nepabeidz savu pieteikšanos. Mēģiniet izmantot iespēju lūgt atļauju nosūtīt e-pastus saviem klientiem, kad viņi pie jums izveido kontu vai
iegādājas kādu preci vai pakalpojumu. Tikai automātiski nesāciet domāt, ka viņi vēlas saņemt reklāmas e-pasta vēstules no jums – ļaujiet viņiem pašiem to izlemt.
Izmantojiet uznirstošos logus reģistrācijai
Iznirstošie logi arī ir labs abonentu piesaistīšanas veids. Pastāv daudz uznirstošo logu veidu, piemēram, pilnekrāna režīma logi, iebīdāmās kastes un viedās joslas. Atcerieties, ka viens uznirstošā loga veids var būt ļoti efektīvs jūsu sākumlapā, savukārt cits var labi noderēt, piemēram, bloga ierakstos vai preču kategoriju pārlūkošanas sadaļā. Tāpēc izmēģiniet dažādus uznirstošo logu veidus un analizējiet rezultātus, lai atrastu labākos risinājumus.
Parādiet savu vērtību un dodiet kaut ko pretī
Ja vēlaties, lai cilvēki reģistrējas jūsu vēstkopai, skaidri norādiet, ko viņi saņems pretī un kāpēc viņiem vajadzētu reģistrēties. Lai pārliecinātu lasītājus parakstīties uz jūsu e-pasta vēstulēm, ir izdevīgi parādīt labas atsauksmes no citiem.
Bieži vien tiešsaistes uzņēmumi izmanto arī bezmaksas preces vai pakalpojumus, dažādas ekskluzīvas dāvanas, īpašos piedāvājumus vai atlaižu kuponus saviem jaunajiem abonentiem. Ja vēlaties lasīt vairāk par to, kā paplašināt adresātu sarakstu, ielūkojieties mūsu blogā.
Kas jāpatur prātā:
- Mārketinga e-pasta vēstules palīdz izveidot un nostiprināt jūsu zīmolu
- Radiet personalizētus un atbilstošus e-pasta ziņojumus, lai individuāli uzrunātu klientus
Nākamais: 12 padomi un triki, kas jāzina, lai iekarotu e-pasta mārketingu jūsu e-komercijas uzņēmumam, 2.daļa
Gluži tāpat kā visam citam, arī jūsu adresātu sarakstam ir nepieciešama aprūpe un uzmanība. Aktīvs adresātu saraksts ir drošs veids, kā panākt labāku klientu iesaistīšanos, palielināt tiešsaistes pārdošanas apjomu, samazināt atteikumus un atrakstīšanos novēstkopas. Tātad, ko jūs varat darīt, lai palīdzētu savai e-pasta datubāzei būt aktuālai?
Lasiet otro mūsu bloga ierakstu, un jūs to uzzināsiet.
Neaizmirstiet regulāri aplūkot mūsu bloga ierakstus un abonēt mūsu e-pastus. Jūs varat arī izlasīt mūsu pēdējo bloga ierakstu par to, Kā ar labākām temata rindiņām panākt, lai jūsu e-pasta ziņojumi būtu iedarbīgi, ja esat to palaiduši garām.