Galvenā atšķirība ir tā, ka daļa no tām ir privātās ārstniecības iestādes, daļa – valsts finansētas.
Un, līdz ar privāto ārstniecības iestāžu parādīšanos, cilvēki, meklējot medicīnisko palīdzību, bieži vien izvēlās tieši privātās klīnikas vai veselības centrus.
Visi ļoti labi zinām un atceramies, kas ir poliklīnikas, taču, kas ir veselības centrs, un ar ko tas atšķiras no poliklīnikas, – par to vairāk šajā rakstā!
Veselības centrs – kādas priekšrocības tas piedāvā?
Pakalpojumi, ko piedāvā dažādi veselības centri, atšķiras. Tie, pēc to dažādības, var būtiski neatšķirties no poliklīnikas, piedāvāt gan dienas stacionāru, gan ambulatoro palīdzību, plašu diagnosticējošo pakalpojumu klāstu, rehabilitāciju un estētisko ārstēšanu.
Katrs veselības centrs nodrošina savu pakalpojumu klāstu, tāpēc svarīgi ar to iepriekš iepazīties. Tas ar ko jārēķinās izvēloties medicīniskos pakalpojumus saņemt privātajās veselības iestādēs, – tie ir maksas.
Lai gan liela daļa privātās klīnikas un veselības centri piedāvā arī valsts apmaksātus pakalpojumus, kā piemēram grūtnieču aprūpi, bērnu zobārstniecību u.c., tomēr pārsvarā šeit par pakalpojumiem jāmaksā dārgāk kā valsts finansētās poliklīnikās.
Tad kādēļ cilvēki bieži vien labprātāk izvēlās saņemt veselības aprūpi tieši šādās privātās veselības iestādēs? Turklāt maksāt par to vairāk?
Pieejamība
Pirmais, un pats noteicošākais faktors, ir ārstu un pakalpojumu pieejamība.
Slimība un dažādas veselības kaites, diemžēl, negaida. Un, atšķirībā no poliklīnikām, kur pieraksts pie ārsta–speciālista var būt jāgaida mēnešiem ilgi, savukārt uz dažādām diagnostikas procedūrām dažkārt pat gadu un ilgāk, veselības centrs piedāvā, salīdzinoši, daudz ātrākas pierakstu iespējas.
Privātajās veselības iestādēs tiek veikta rūpīga un pārdomāta pierakstu sistēma, kur rindas uz pakalpojumiem veidojas daudz īsākas.
Un, tā kā tie ir maksas pakalpojumi un šādas privātās veselības iestādes ir plaši pieejamas visā Latvijā, tad pacientiem ir daudz lielākas iespējas izvēlēties sev piemērotāko iestādi, kas mazina ārstu noslodzi, kas raksturīga tieši polikīnikās.
Kompetenti, zinoši un pretimnākoši ārsti un speciālisti
Nav noslēpums, ka ļoti daudzi ārsti un speciālisti par savu darba vietu izvēlās tieši privātās ārstniecības iestādes. Profesionāli un augsti kvalificēti speciālisti pāriet vai jau sākotnēji izvēlās strādāt privātās klīnikās un veselības centros, gan darba apstākļu, gan atalgojuma dēļ.
Tādejādi ieguvēji, protams, ir tieši pacienti. Lai gan vizītes maksa ir dārgāka kā poliklīnikā, tomēr arī pakalpojuma kvalitāte visticamāk būtiski atšķirsies.
Veselības centri nodrošina tādus apstākļus saviem speciālistiem, kuros var tik veikts pilnvērtīgs darbs, ārstiem ir laiks un iespējas ar individuālu pieeju iedziļināties katra pacienta situācijā.
Arī pieraksta laiki tiek veidoti pielāgojoties pacientam nevis pēc 15 minūšu grafika, kāds, lielākoties ir poliklīnikās.
Šāds pierakstu grafiks, kā lielai daļa pacientu ir nācies novērot, veido kavēšanos, kad rindā uz pakalpojumu vai ārsta vizīti var nākties gaidīt pat stundu un ilgāk, neskatoties uz to, ka iepriekš ir veikts pieraksts.
Veselības centrs nodrošina pilnvērtīgu un uz pacientu orientētu pierakstu sistēmu, ļaujot izveidot abpusēju sadarbību starp ārstu un pacientu. Tas ir ļoti svarīgs un būtisks faktors, kas ietekmē veselības aprūpes kvalitāti un dažādu ārstēšanu veiksmīgu iznākumu.
Tāpat svarīgi ir arī tas, ka komunikācija ir laipna un pretimnākoša. Ārstniecības personāls var sniegt pacientiem visu nepieciešamo informāciju, izskaidrot un atbildēt uz jautājumiem, tādejādi pacients no ārsta kabineta iznāk ar skaidri saprotamu ārstēšanas plānu un bez neatbildētiem jautājumiem.
Ne mazums dzirdēts par gadījumiem, kad iznākot no ārsta kabineta, pacients jūtās vēl vairāk apjucis un atbildes uz jautājumiem nav saņēmis, vai, vēl sliktāk, ārsta attieksme ir bijusi nievājoša vai rupja. Šādas situācijas nav pieļaujamas, un privātajās veselības iestādēs tiek īpaši piedomāts tieši pie komunikācijas ar pacientiem.
Papildu nianse, kas ir ne mazāk svarīga, – veselības centru ārstniecības speciālisti regulāri turpina pilnveidot un papildina savas zināšanas un pieredzi dažādos semināros, kursos, apmācībās gan Latvijā, gan ārzemēs.
Pielāgoti darba laiki
Poliklīnikās nav iespējams saņemt pakalpojumus brīvdienās vai ārpus ierastā darba laika.
Savukārt daudzās privātajās veselības iestādēs tiek nodrošināti pieraksti arī pēc 17:00, lai speciālistus būtu iespējams apmeklēt arī pēc darba laika.
Atkarībā no izvēlētās iestādes šādas pierakstu iespējas tiek nodrošinātas konkrētās darba dienās vai pāris reizes nedēļā. Tāpat tiek piedāvāts atsevišķus speciālistus apmeklēt arī brīvdienās.
Veselības centrs ar pielāgotu darba laiku īpaši vilinošs būs tiem pacientiem, kas izvēlās braukt no tālākiem Latvijas reģioniem un, kuriem iespēja apmeklēt ārstus darba dienās ir apgrūtinoši.
Patīkama un mājīga vide
Ne mazāk svarīgs faktors. Patīkama un mājīga atmosfēra ļauj pacientam justies daudz drošāk, mazināt iekšēju trauksmi un uztraukumu. Īpaši svarīgi tas ir maziem bērniem vai vecāka gada gājuma cilvēkiem.
Gari, nemājīgi gaiteņi, tumšas telpas, ārstu kabineti, kas nebūt nevilina tajos atgriezties, procedūru kabineti, kas vēl aizvien glabā padomju laiku aprīkojumu, – tas viss vēl aizvien bieži vērojams poliklīnikās.
Modernas, gaišas un siltas telpas un interjers spēj pacientiem radīt daudz pozitīvākas asociācijas, kas saistās ar ārsta apmeklējumu, īpaši, ja piemeklējušas nopietnas veselības kaites.
Veselības centrs – Jums un Jūsu ģimenei
Veselības un skaistuma centrs Adoria piedāvā plaša spektra vispārējo un estētisko ārstniecības pakalpojumu klāstu visai ģimenei.
Veselības centrs, kas nodrošina ātras un operatīvas pierakstu iespējas, zinošus un augsti kvalificētus speciālistus, modernāko aprīkojumu un patīkamu vidi, – tas viss veselības un skaistuma centrā Adoria.
Veselības centrs Rīgā, pašā centrā, blakus Ziedoņdārzam, būs ērti pieejams ikvienam gan ar sabiedrisko transportu, gan automašīnu. Ienāciet adoria.lv un veiciet pierakstu pie izvēlētā speciālista jau tūlīt!