Laika ziņas
Šodien
Migla
Piektdiena, 20. septembris
Marianna, Ginters, Guntra

E-komercija: Ieteikumi, kā uzlabot pārdošanas apjomus (mājas lapas konversiju)

Lielākā daļa tiešsaistes veikalu īpašnieku koncentrējas uz mājas lapas estētiku, konversiju atstājot otrajā plānā. Tas nozīmē, ka, uzsākot pārdošanu online, dizains tiek vērtēts augstāk nekā konversijas optimizācija. No vienas puses, tas ir saprotams. Dizains ir daļa no e-komercijas konversijas optimizācijas, taču, kad ir tikts galā ar estētisko pusi, ir nepieciešams ieviest arī citus konversijas soļus, lai piesaistītu jaunus klientus un palielinātu ienākumus. Šajā rakstā centīsimies saprast, kuri ir tie punkti, kas tiešsaistes veikala veidošanas un palaišanas procesā varētu tikt aizmirsti.

Konversija: radi iespēju komunicēt ar klientiem/pircējiem

Tiešsaistes veikala skaistums slēpjas tajā, ka tas spēj imitēt īsta veikala pieredzi, pat vēl vairāk – tam to arī vajadzētu darīt. Daži pircēji vēlas apmeklēt tavu mājas lapu, aplūkot piedāvājumu un nopirkt to, kas patīk, bez sazināšanas ar veikala konsultantiem. Savukārt citi gribēs komunicēt ar zīmola pārdevējiem, tāpat kā to darītu ieejot parastā veikalā. Turklāt, kad klienti iegādāsies preces, viņi vēlēsies izmantot iespēju sniegt atgriezenisko saiti par to, ko nopirkuši, kā arī dalīties ar šī zīmola pozitīvo pieredzi savos sociālo tīklu profilos.

Protams, ka zīmola popularizēšana ir tavās interesēs, tādēļ, kad pircējs sniedz savu vērtējumu par preci un apkalpošanu, kā arī piedāvā savus ieteikumus, tev ne tikai uz tiem jāatbild, bet arī nopietni jāapsver doma īstenot tos realitātē. Šāda rīcība palīdzēs paaugstināt lietotāju lojalitāti un sociālo uzticamību, kas attiecīgi arī palielinās esošo klientu veikto pasūtījumu skaitu un piesaistīs jaunus klientus, piemēram, SEO optimizācija.

Šeit ir daži veidi, kā veicināt klientu atgriezenisko saiti:

  • Aptaujā mājas lapas viesus! Ievieto aptauju svarīgākajās sava veikala lapās, lai saprastu savu pircēju vajadzības. Balstoties uz sniegtajiem viedokļiem, pielāgo savu biznesu auditorijai, kas attiecīgi pārveidos apmeklētājus par pircējiem.
  • Aptaujā savus klientus! Ja tev ir pieejama savu klientu datu bāze, tu noteikti vari to izmantot, lai paaugstinātu konversiju. Šis ir ātrs un mērķtiecīgs veids, kā iegūt atgriezenisko saiti un, iespējams, atklāt slēptas konversijas problēmas.
  • Iesaisti sekotājus sociālajos medijos! Papildus aptauju publicēšanai veikala sociālo kontu profilos, nodrošini klientiem un potenciālajiem pircējiem iespēju komunicēt. Šī taktika ļaus tev tiešā veidā sazināties ar tiem klientiem, kuri ir ieinteresēti veikala apmeklēšanā un preču iegādē. Tāpat tu varēsi ar viņiem diskutēt, uzzināt viņu viedokli un saņemt ieteikumus. Papildus tam veic sava zīmola pieminēšanas reižu monitoringu sociālajos medijos! Tas palīdzēs atrast vājos punktus, kā arī uzzināt, ko klienti un pat konkurenti saka par tavu zīmolu.
  • Ievies live čatu! Tas ir ne tikai lielisks veids, kā imitēt īsta veikala pieredzi, bet arī noder, lai identificētu, ar kādām problēmām cilvēki sastopas tavā konversijas piltuvē. Nosakot šīs problēmas, tu vari uzlabot lietotāju pieredzi un atvieglot veikala izmantošanu.
  • Iedrošini cilvēkus sniegt vērtējumus! Atvieglo lietotājiem iespēju sniegt vērtējumu par konkrētām precēm. Nosūti e-pastu lietotājam, kas tikko iepircies, uzaicinot viņu sniegt atgriezenisko saiti. Apkopo šos vērtējumus un izmanto savā mājas lapā kā netiešo mārketingu vai veikala baneros! Labs preces vērtējums ir zelta vērts – 79% cilvēku, kas iepērkas tiešsaistē, uzticas citu pircēju viedoklim tāpat kā personīgam ieteikumam.

Uzspodrini savas mājas lapas navigāciju

Galvenais augšējā, sānu un apakšējā līmeņa navigācijas mērķis ir padarīt meklētāko saturu viegli pieejamu. Saprotot to, kas ir svarīgs tavai mērķauditorijai, kā arī inteliģenti veidojot izvēlnes, tu samazināsi dažādas problēmas, kas var rasties konversijas piltuvē, kura savukārt palīdz lietotājiem sākt iepirkšanos.

Šeit būs daži veidi, kas palīdzēs uzlabot mājas lapas navigāciju:

  • Uzticies e-komercijas analītiskajiem rīkiem! Neveido kategorijas tikai tādēļ, lai tās tur būtu. Iekļauj tikai tādus linkus, kurus tavi pircēji novērtēs un izmantos! Šis noteikti nav brīdis, lai balstītos uz estētiku vai iekšējām sajūtām. Tā vietā, piemēram, izmanto Google Analytics, lai noteiktu, kuras ir apmeklētākās nosēšanās lapas (piem., sieviešu apģērbi, apavi, jaunumi utt.), un pēc tam ievieto šīs saites navigācijas joslā, nepārblīvējot ar informāciju.
  • Izmanto dažādus rīkus, lai izvairītos no kļūdainiem pieņēmumiem! Viens no rīkiem, kas tev var noderēt, ir heat mapping, kas palīdz noskaidrot, uz kuriem linkiem lapā lietotāji klikšķina visvairāk, proti, tu varēsi noteikt, kā pircējs izmanto tavu e-veikalu. Šie ir ļoti informatīvi dati, it īpaši apvienojumā ar meklēšanas rezultātiem.
  • Veido kategorijas, balstoties uz meklēšanas rezultātiem! Ir noderīgi izmantot veikala meklēšanas rezultātus savā labā, lai saprastu, ko pircēji meklē. Šādus datus iespējams iegūt arī izmantojot Google Analytics.
  • Sakārto kategorijas pēc popularitātes! Kategoriju linki apakšējā navigācijas joslā jāsakārto augošā secībā, vadoties pēc to popularitātes. Tas nozīmē, ka tos linkus, uz kuriem cilvēki visvairāk klikšķina, jānovieto augšpusē, un tos, kuri ir mazāk populāri - apakšdaļā . Tāpat popularitātes vietā var izmantot arī alfabētisko sakārtojumu.

Ceram, ka tev šie padomi palīdzēs padarīt savu tiešsaistes veikalu pircējam draudzīgāku un uzlabos rezultātus!

Rakstu sagatavoja: organicmarketing.lv

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!


Aktuāli

Kam jāpievērš uzmanība, izvēloties tualetes podu?

Mūsdienās tualetes pods ir ikdienas nepieciešamība, kā arī būtiska vannas istabas dizaina un funkcionalitātes sastāvdaļa. Mēs to izmantojam daudzas reizes dienā, tādēļ tā izvēlei ir liela nozīme mūsu...

Reklāmraksti

Vairāk Reklāmraksti