Pēcpirkuma vērtība
Reizēm var šķist, ka galvenais finansiālais apsvērums, iegādājoties auto, ir cenas atbilstība pirkumam, taču auto īpašnieki ne vienmēr ņem vēra jauniegādātā spēkrata vērtību brīdī, kad tas būs jāpārdod. Vērtības krišanos praktiski visos gadījumos, piedzīvos kā jaunu tā lietotu auto pircēji, tomēr pēcpirkuma vērtības krišanās katrā no gadījumiem var būt ļoti atšķirīgos apmēros.
Jaunas automašīnas
Runājot par jauniem auto, nav noslēpums, ka, tie jau zaudē ap 10% vērtības brīdī, kad pamet salonu. Atkarībā no konkrētā jaunā auto markas un modeļa, pēc 4 gadiem, tas būs zaudējis jau 40% – 60% no savas sākotnējās vērtības. Šeit der atcerēties, ka vislielākā vērtības krišanās būs tieši budžeta un vidējās klases auto ražotāju spēkratiem un premium klases spēkrati savu vērtību saglabās labāk un ilgākā laika periodā.
Lietotas automašīnas
Arī lietoti auto, vairumā gadījumu, zaudē vērtību, katru reizi, kad mainās to īpašnieki, tomēr šie zaudējumi ir salīdzinoši mazāki kā jauniem auto. Iemesls tam ir tāds, ka esot mašīnas otrajam īpašniekam, sākotnējā vērtības krišanās jau ir aiz muguras, kuras dēļ arī iegādes cena, pat mazāk kā gadu lietotam auto ir ievērojami zemāka ka pilnīgi jaunam, kaut tā stāvoklis joprojām ir tuvu ideālam. Šādā gadījumā ekonomiski izdevīgāk ir būt automašīnas otrajam īpašniekam, jo būsi izvairījies no lielākās vērtības krišanās un būsi ieguvis auto, ar kuru varēsi nobraukt vēl simtiem tūkstošu kilometru.
Kas ir galvenie auto tehniskā stāvokļa aspekti, kuriem jāpievērš uzmanība, iegādājoties lietotu auto?
Viena no galvenajām priekšrocībām iegādājoties pilnīgi jaunu auto, ir pārliecība par tā nevainojamo tehnisko stāvokli. Patiesi, apziņa, ka iegādātais auto ir ar 0 km nobraukumu ir pamats sirdsmieram tādā ziņā, ka servisus tuvākajā laikā apmeklēt vajadzēs vien lai veiktu apkopes, taču kā jau noskaidrojām, par šo sirdsmieru ir jāmaksā. Tieši bažas par to, kad būs jāveic kārtējais remonts ir viens no galvenajiem satraukuma cēloņiem iegādājoties lietotu auto, tomēr šos riskus var ievērojami samazināt, ja savu izvēli izdari gudri un pārdomāti.
Praktiski visas lietotās automašīnas būs ar zināmām problēmām, viss ir atkarīgs no tā, cik šie defekti ir nopietni. Nelieli vizuāli virsbūves defekti vai nolietotas piekares detaļas var prasīt nelielus remonta ieguldījumus, bet tikpat labi, var sastādīt ievērojamas remonta izmaksas. Jebkurā gadījumā, nerakstīts likums ir, ka visdārgākie remonti parasti saistīti ar:
- motora defektiem
- ātrumkārbas defektiem
Ja šie galvenie mezgli ir nopietni bojāti, tad remonti ir mērāmi ne vien simtos, bet pat tūkstošos eiro. Ja motoram vai ātrumkārbai esošie bojājumi nav labojami, tad nāksies tos pilnībā nomainīt, kas nereti nozīmē izmaksas, kas pārsniedz paša lietotā auto vērtību.
Jā šīs galvenās komponentes ir bojātas, tad provizoriskās remonta izmaksas var būt mērāmas ne vien simtos, bet jau tūkstošos eiro. Ja nāksies mainīt motoru vai pārnesumkārbu, remonta izmaksas var pārsniegt pat sākotnējo automašīnas iegādes cenu!
Kur droši iegādāties mazlietotu vai lietotu auto?
Ja lietotu automašīnu iegādāsies no rokām vai šaubīgos plačos esi piesardzīgs, jo slēpti defekti var būt ne vien negodprātības, bet arī pārdevēja nezināšanas rezultāts. Ja lietotu auto pirksi pie zināma auto tirgotāja, kas savas automašīnas ir pārbaudījis un veicis nepieciešamos remontus, tad no liekām galvassāpēm izvairīsies. Viens no šādiem pārdevējiem ir BRC Autocentrs, kurš ne vien rūpīgi pārbauda katru pārdošanā izlikto auto, bet piedāvā unikālu, līdz pat 2 gadu garantiju! Ienāc lv.brcauto.eu un uzzini vairāk!