Lai gan daudzi uz mākslīgā intelekta rīkiem skatās ar bažām, nav šaubu, ka tie ir uz palikšanu. Tā vietā, lai baidītos no jaunā, vari izmantot jaunās tehnoloģijas, lai atvieglotu savu dzīvi un darbu sarakstu izpildītu krietni ātrāk un efektīvāk.
Uzlabo attiecības ar klientiem
Pēdējos gados arvien populārāka kļūst robotu izmantošana attiecībās ar klientiem. Tāpat kā jebkura cita mākslīgā intelekta jeb AI programmatūra, šie roboti spēj ļoti ātri analizēt un apstrādāt milzīgu datu apjomu, kas ļauj tiem atrast piemērotākās atbildes uz pat sarežģītākājiem jautājumiem. Ja tavā uzņēmumā pašlaik vēl nav cilvēka, kas atbildētu par klientu atbalsta jautājumiem, tad šāda robota izmantošana sniegtu daudz priekšrocību, piemēram:
- Tavi klienti ātrāk saņemtu atbildes uz tiem interesējošajiem jautājumiem, turklāt reāllaikā
- Roboti spētu uzdot papildjautājumus, kas palīdz novirzīt klientus uz atbilstošāko nodaļu
Izklausās lieliski, vai ne? Tomēr ir kāds āķis. Tērzēšanas roboti var būt ārkārtīgi vērtīgi klientu apkalpošanā. Taču, lai nepanāktu pretēju efektu, ir būtiski līdzsvarot mākslīgā intelekta mārketinga procesu automatizāciju ar cilvēku mijiedarbību. Roboti var nodrošināt ātru un precīzu pakalpojumu sniegšanu, taču ir gadījumi, kad ir nepieciešama cilvēka iejaukšanās, lai sniegtu klientam personalizētu atbalstu.
Automatizē ikdienas darbus
Ja tu kaut reizi esi plānojis mārketinga kampaņu, tad noteikti zini, ka ir virkne garlaicīgu darbiņu, kas atkārtojas dienu no dienas, taču no tiem nav iespējams izvairīties, piemēram, e-pastu sūtīšana, ierakstu publicēšana sociālajos tīklos un pētījumu veikšana. Šie ir salīdzinoši vienkārši uzdevumi, kas neprasa lielu intelektuālu ieguldījumu, taču vienlaikus aizņem daudz laika.
Ar mākslīgā intelekta palīdzību nu šos procesus ir iespējams automatizēt. Tas savukārt nozīmē, ka tu vai tavi darbinieki var koncentrēties uz vērtīgākiem darbiem!
Lielisks piemērs šādai programmatūrai ir “Zapier”. Ar tās palīdzību ir iespējams savienot 5000 dažādu lietoņu un platformu, lai automatizētu savu darbplūsmu.
Radi personalizētu saturu
Viens no labākajiem veidiem, kā izmantot mākslīgo intelektu, ir personalizēta satura veidošanai. Virkne uzņēmumu šo praksi īsteno jau gadiem ilgi. Piemēram, amerikāņu gigants “Starbucks” jau 2016. gadā veica dažādas analīzes, izmantojot datus no klientu lojalitāšu kartēm un mobilajām lietotnēm.
Mūsdienās mākslīgā intelekta spējas ir būtiski augušas un tagad ir vēl vienkāršāk analizēt datus par patērētāju uzvedību, kas savukārt var palīdzēt izprast, kāda veida saturs vislabāk uzrunās tavu mērķauditoriju.
Veido tekstus
Iespējams, skaļākais notikums 2023. gada sākumā bija “ChatGPT” parādīšanās tirgū. Lai gan pašlaik zināmākā, šī nav vienīgā programmatūra, kas var palīdzēt radīt tekstus dažādām mārketinga vajadzībām. Laba alternatīva ir “Jasper” – šis rīks palīdzēs tev krietni ātrāk izveidot e-pasta kampaņas, e-komercijas produktu aprakstus, bloga ierakstus un daudz ko citu. Turklāt, tas spēj rakstīt dažādos stilos par teju jebkuru tēmu!
Protams, lai panāktu labākos rezultātus, tāpat ir ieteicams pārskatīt mākslīgā intelekta radīto saturu ar cilvēka aci. Taču skaidrs ir viens – “ChatGPT”, “Jasper” un daudzi citi rakstīšanas rīki var būtiski samazināt kopējā procesa ilgumu.
Digitālā mārketinga aģentūras “Iseven” vadītājs Iļja Voitins
Beigu piezīmes
Vai zināji, ka virkne lielāko pasaules zīmolu, tostarp “Google” un “Airbnb”, izmanto mākslīgā intelekta mārketinga rīkus, lai uzlabotu savu konkurētspēju? Nav šaubu – šīs jaunās tehnoloģijas tuvākajā laikā nekur nepazudīs. Vēl jo vairāk – tās kļūs vien spēcīgākas. Mārketinga aģentūras “Iseven” vadītājs un industrijas eksperts Iļja Voitins skaidro, kā mākslīgais intelekts var palīdzēt digitālajā mārketingā un tava uzņēmuma atpazīstamības veidošanā. Tieši tāpēc šis ir īstais brīdis, lai iemācītos ar tām rīkoties, un tādējādi izceltu sevi savu sāncenšu vidū!