SEO pakalpojumi var palīdzēt uzņēmumiem un organizācijām sasniegt lielāku redzamību, piesaistīt vairāk potenciālo klientu un palielināt pārdošanas apjomus. Tas ir laikietilpīgs un sarežģīts process, kas prasa rūpīgu plānošanu, regulāru analīzi un pielāgošanos meklētājprogrammu algoritmu izmaiņām. Bez atbilstošas uzmanības tehniskajām detaļām, satura kvalitātei un vietnes lietošanas ērtībai, jūsu SEO stratēģija var būt nepilnīga un nesasniegt vēlamos rezultātus. SEO kļūdu rezultātā var samazināties vietnes pozīcijas, samazināties apmeklētāju skaits un palēnināties izaugsme. Šajā rakstā aplūkosim dažas bieži sastopamas SEO kļūdas un vienkāršus veidus, kā tās novērst.
1.Nepareiza atslēgvārdu izpēte
Viens no svarīgākajiem SEO principiem ir rūpīga atslēgvārdu izpēte. Ja šo soli ignorē, pastāv risks, ka izvelēsities atslēgvārdus, kas ir pārāk konkurētspējīgi, neatbilstoši Jūsu saturam vai ar pārāk mazu meklēšanas apjomu. Tā rezultātā jūsu tīmekļa vietne var piesaistīt nepareizu auditoriju vai, vēl sliktāk, vispār netikt parādīta meklēšanas rezultātos.
Kā šo kļūdu novērst:
- Izmantojiet tādus atslēgvārdu izpētes rīkus kā Semrush, Google Keyword Planner vai Ahrefs, lai noteiktu piemērotākos atslēgvārdus Jūsu biznesam.
- Koncentrējieties uz garākiem atslēgvārdiem (Long-tail keywords), kas sastāv no vairākiem vārdiem un ir specifiskāki un vieglāk ierindojami.
- Regulāri aktualizējiet atslēgvārdu stratēģiju, lai tā atbilstu pašreizējām tendencēm un lietotāju nodomiem. Piemēram, ja Jums pieder e-veikals, kurā pārdod āra inventāru, mērķējiet uz konkrētām frāzēm, piemēram, “labākie ūdensnecaurlaidīgie pārgājienu zābaki ziemai”, nevis vispārīgākām frāzēm, kā “pārgājienu zābaki”.
2.Mobilās optimizācijas ignorēšana
Tā kā vairāk nekā puse globālās tīmekļa datplūsmas nāk no mobilajām ierīcēm, tīmekļa vietne, kas nav pielāgota mobilajām ierīcēm, var būtiski ietekmēt jūsu SEO veiktspēju. Google meklētājprogramma izmanto mobilo ierīču indeksēšanu, kas nozīmē, ka tā skatās uz Jūsu mājaslapas mobilo versiju, kad nosaka tās vietu meklēšanas rezultātos. Lēna, grūti lietojama vai mobilajām ierīcēm nepielāgota mājaslapa var radīt augstāku atteikumu līmeni (lietotāji, apmeklējot Jūsu mājaslapu ar mobilo ierīci, ātri to pamet). Tas var negatīvi ietekmēt Jūsu vietnes pozīciju meklēšanas rezultātos.
Kā šo kļūdu novērst:
- Izmantojiet Google Mobilajām ierīcēm draudzīguma testu, lai redzētu, cik labi jūsu vietne darbojas mobilajās ierīcēs.
- Novērtējiet savas mobilajām ierīcēm paredzētās vietnes ātrumu.
- Ieviesiet responsīvo jeb reaģējošo dizainu Jūsu mājaslapām, kas automātiski pielāgojas dažādiem ekrāna izmēriem un izšķirtspējām.
- Uzlabojiet vietnes ielādes ātrumu mobilajās ierīcēs: samaziniet attēlu izmērus, lai tie ātrāk ielādētos, iestatiet CSS un JavaScript tā, lai tie ielādētos fonā, un, ja vietne joprojām ir lēna, apsveriet iespēju izvēlēties ātrāku hostinga pakalpojumu.
3.Kvalitatīva satura neveidošana
Google dod priekšroku tīmekļa vietnēm, kas lietotājiem piedāvā vērtīgu un atbilstošu saturu. Ja Jūsu publicētais saturs ir slikti uzrakstīts vai nav saistošs Jūsu auditorijai, Jūsu vietnes pozīcija meklēšanas rezultātos cietīs. Saturs, kas ir vienkārši piepildīts ar atslēgvārdiem vai ir pārāk īss, nesniedz labus rezultātus meklētājprogrammu algoritmos, jo Google arvien vairāk pievērš uzmanību lietotāja pieredzei un satura kvalitātei. Saturs, kas ir kvalitatīvs ar dabīgu atslēgvārdu lietojumu un dziļāku ieskatu, sniedz labākus rezultātus meklēšanas reitingos.
Kā šo kļūdu novērst:
- Veidojiet oriģinālu, informatīvu un mērķauditorijai vērtīgu saturu.
- Lai uzlabotu satura kvalitāti, iekļaujiet noderīgus padomus, atbilstošus attēlus un statistikas datus.
- Veidojiet dažādu saturu, piemēram, informatīvus un pamācošus rakstus un noderīgus video.
- Regulāri atjauniniet veco saturu, lai saglabātu tā aktualitāti. Piemēram, ja esat uzrakstījis informatīvu rakstu par tendencēm digitālajā mārketingā, atjauniniet to ar jaunākajiem datiem, stratēģijām un rīkiem, lai nodrošinātu, ka lasītāji iegūst aktuālu un vērtīgu informāciju, kas atbilst pašreizējām nozares izmaiņām.
4.Lokālā SEO optimizācijas trūkums
Ja Jūsu uzņēmums apkalpo konkrētu ģeogrāfisko teritoriju, lokālā SEO optimizācijas neveikšana var būtiski ierobežot Jūsu vietnes izaugsmi. Lokālais SEO nodrošina, ka jūsu vietne tiek parādīta attiecīgajos vietējos meklējumos, jo īpaši Google Map Pack. Daudzi uzņēmumi nesaņem vērtīgu vietējo datplūsmu, jo ignorē šo SEO aspektu.
Kā šo kļūdu novērst:
- Pieprasiet un optimizējiet savu Google My Business profilu. Pārliecinieties, ka jūsu uzņēmuma nosaukums, adrese un tālruņa numurs (NAP) ir precīzi un saskanīgi visās platformās.
- Mudiniet klientus atstāt pozitīvas atsauksmes Google My Business profilā.
- Saturā, meta aprakstos un virsrakstu tagos iekļaujiet atrašanās vietai specifiskus atslēgvārdus.
- Izveidojiet lokalizētu saturu, kas atbilst Jūsu mērķauditorijas vajadzībām un vēlmēm.
SEO ir ilgtermiņa ieguldījums, kas prasa rūpīgu plānošanu un nepārtrauktu uzlabošanu. Izvairoties no šīm biežāk pieļautajām kļūdām, Jūs varat ievērojami uzlabot savas vietnes sniegumu Google meklēšanas rezultātos.