Lai arī attiecībā uz energoefektivitāti un savu mērķi 2020. gadā kļūt par klimatam neitrālu uzņēmumu Rimi jau kopš 2009. gada savā ikdienā ir darbojies pēc ISO 50001 standarta principiem, 2016. gadā Rimi pilnībā pielāgoja savu energopārvaldības sistēmu standarta prasībām. Sertifikācijas uzņēmums Bureau Veritas Latvia ir sertificējis Rimi energopārvaldības sistēmu pēc starptautiskā standarta ISO 50001 prasībām. Rimi ir veicis un turpina attīstīt vēl dažādas citas pārmaiņas, lai kļūtu par videi draudzīgu uzņēmumu, – tas nozīmē gan dažādus tehniskus risinājumus uzņēmumā, piemēram, apgaismojuma maiņu uz LED vai veikala aukstumsistēmu pārveidi uz CO2 iekārtām, gan aktivitātes, lai izglītotu savus darbiniekus un arī sabiedrību, kā atstāt pēc iespējas mazāku ietekmi uz apkārtējo vidi, uzsver uzņēmuma vadība Latvijā.
Savukārt vairākās Eiropas valstīs, domājot par iepakojuma daudzuma samazināšanu, augļu un dārzeņu marķēšanai tiek izmantots lāzers. Ar tā palīdzību mizai tiek noņemts pigments attiecīgā apzīmējuma formā. Metode ir droša, augļa kvalitāti tā neietekmē, turklāt, lai šo procedūru paveiktu, rodas vien 1% CO2, salīdzinot ar daudzumu, kāds rodas, ja tāda paša daudzuma augļus un dārzeņus marķē ar plastikāta uzlīmēm, vēsta laikraksts The Guardian. Lielveikalu tīkls ICA skaidro, ka, šādi marķējot kaut vai tikai bioloģiski audzētos avokado, ko var iegādāties šajos veikalos, gada laikā ietaupīsies plastikāta loksnes 30 cm platumā un 200 km garumā.
Jauno marķēšanas metodi sadarbībā ar ICA izmanto Nīderlandes dārzeņu piegādes uzņēmums Nature&More, bet Lielbritānijā šo metodi ir uzsācis arī veikalu tīkls M&S. Pirmie ar lāzertehnoloģiju marķētie produkti šajā veikalu tīklā bija kokosrieksti.
Protams, marķēšanas iekārtas cena nav lēta, taču tas ir ieguldījums ilgākam laikam. Zaļi domājošie augļu un dārzeņu tirgotāji lēš, ka tad, ja izdotos pilnībā pāriet uz šādu marķēšanu, visā pasaulē tiktu ietaupīts milzu plastikāta, papīra, līmes un tintes daudzums, kā arī enerģijas resursi, kas tiek patērēti, lai saražotu iepakojumu un uzlīmes. Turklāt uzlīmes mēdz nokrist, bet šāds permanents marķējums nekur nepazudīs.
Lielveikali sāk domāt zaļāk
Pirms dažām dienām saņēmu ziņu, ka lielveikalu tīkls Rimi apņēmies 2020. gadā kļūt klimatam neitrāls. Nav noslēpums, ka lielo uzņēmumu attieksme un rūpes par vidi ir nozīmīgas. Pieaugot iedzīvotāju informētībai un prasībai pēc videi draudzīgiem produktiem un pakalpojumiem, uzņēmumi ir spiesti pielāgoties, un pavisam lieliski, ka ilgtspējīgas iniciatīvas nāk arī no pašu kompāniju puses.
Top komentāri
Skatīt visus komentārusUzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
hi hi