Reklāmas aģentūru tīkls "Y&R", aptaujājot 1700 respondentus, secinājis, ka latviešu vidū visbiežāk sastopami "neizlēcēji" (mainstream) - pircēju tips (23,6%) kuru pirkumi, visticamāk, neizcelsies ar oriģinalitāti, un šo cilvēku izdarītās izvēles parasti nosaka ikdienas rutīna.
Tāpat Latvijā ļoti liela sabiedrības daļa (19%) gatava samierināties ar negatīvām pārmaiņām, tas ir, teju divreiz biežāk nekā Lietuvā (10,1%). Iespējams, ar to skaidrojams fakts, ka latvieši arī aiz robežām iekarojuši slavu ar spēju pārciest ekonomisko krīzi. Līdzīgu toleranci pret grūtībām vēl izrādījuši tikai Austrijas iedzīvotāji - tur ar nepatīkamu notikumu scenāriju samierinātos 15% iedzīvotāju.
Tomēr mūsu valstī netrūkst arī par "realizētājiem" nosauktā cilvēku tipa pārstāvju (17%), kas pauž pašpārliecinātību, ir uz mērķi orientēti un labi organizēti. Šajā ziņā latvieši ir tuvu vidējam rādītājam Eiropā, Latviju šajā ziņā pārspēj Dānija - tur "realizētājiem" pieder ceturtā daļa iedzīvotāju, un Šveice, kur tādu ir 27 procenti. Par "realizētājiem" sauktie cilvēki izvēlas zīmolus, lai gūtu atalgojumu un iemantotu prestižu, jo ir pārliecināti, ka to nopelnījuši.
Latvieši noteikti nav arī pati godkārīgākā tauta. "Censoņu" kategorijai pieder aptuveni desmitā daļa latviešu (11%). Vismazāk šādu cilvēku ir Lietuvā (7,9%) un Austrijā (9%), bet latviešus centībā pēc panākumiem krietni pārspēj, piemēram, itālieši un austrālieši (21%). "Censoņi" var ilgi un rūpīgi strādāt, lai iekarotu augstu statusu sabiedrībā. Uz tā balstās arī viņu izdarītās izvēles iepērkoties.
Salīdzinot patērētāju grupas, gan jāņem vērā, ka to lielumu iespaidos arī visas tautas temperaments - kas ir pieņemams vienā sabiedrībā, tāds nebūs citā.
Pētījumā Latvijā kopumā piedalījušies 1700 respondenti, līdzīgas aptaujas paredzēts veikt arī nākamajos gados.