C segmenta jeb kompaktklases mašīnām, ko pasaule pazīst kopš 1973. gada (prototips debitēja 1972. gada jūlijā). Līdz 2006. gadam kopumā pārdots 16, 5 miljoni Honda Civic, turklāt 7,3 miljonus eksemplāru iztirgoja tikai ASV. Nav brīnums, ka pircēji Latvijā, gluži kā kaimiņvalstīs, ar nepacietību gaida 2012. gada martu, kad Honda uzsāks devītās paaudzes Civic hečbeka tirdzniecību Baltijā.
Trīspadsmit gadu garumā – līdz pat 2010. gadam – Civic bija vislabāk pārdotais Honda modelis Kanādā. Interesanti, ka pašmāju tirgū, Japānā, zemā pieprasījuma dēļ parastās – nehibrīda Civic – versijas ražošana tika pārtraukta 2010. gada augustā, un pērnā gada decembrī slēdza Civic Hybrid konveijeru, to aizstājot ar Honda Fit/Jazz hibrīdu. Tradicionāli Honda Civic hečbeku izgatavo Svindonā, Apvienotajā Karlistē, savukārt Eiropas tirgum domāto sedanu ražo rūpnīcā Gebze Turcijā.
Japāņi veica klientu apmierinātības aptauju, konstatējot, ka hečbeks pircējiem patīk futūristiskās formas dēļ, taču braucējiem bija būtiski iebildumi pret komfortu Civic astotās paaudzes aizmugurējā sēdeklī, kā arī slikto redzamību pa aizmugures logu. Jaunajā mašīnā šī problēma veiksmīgi novērsta! Savulaik Baltijas un, jo īpaši, Latvijas ceļu kondīcijas dēļ iepriekšējās paaudzes Civic iemantoja auto ar nedrošu piekari reputāciju, kas jaunākajā paaudzē, domājot par Austrumeiropas (arī Baltijas tirgiem), nu pilnveidota, izveidojot citas stabilizatoru bukses, kā arī pārstrādājot balstsiju, kas izturības rādītājos nu pārspēj pat sportista Civic Type-R rādītājus.
Harmoniskāks nekā iepriekš
Atbilstoši pēdējā laika tendencēm devītās paaudzes Civic četru gadu laikā konstruktoru kolektīvs Mitsuru Karijas vadībā veidojis, gan uzlabojot astotās paaudzes modeļa mezglus, gan piešķirot pilnīgi jaunas virsbūves detaļas. Tieši veikto uzlabojumu dēļ auto ieguvis sportiskāku, zemei pieplakušu siluetu. Kabīnes daļa optiski pārbīdīta uz priekšu, virsbūvei piešķirot vēl aerodinamiskāku formu – līdzīgu gandrīz ideālai lietus lāsei. Profilā auto oriģinalitāti piešķir gan plānākie priekšējie jumta balsti jeb A statnes, gan izmainītā plecu līnija un izteiktās riteņu arkas, gan savdabīgie valcējumi durvīs un jaunas formas spoguļi ar korpusos integrētām pagrieziena signāllampām.