Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā 0 °C
Apmācies
Piektdiena, 22. novembris
Aldis, Alfons, Aldris

Škoda Octavia rada jaunu auto klasi

Pirmo iepazīšanos ar jauno Octavia es piedzīvoju sociālajā tīklā Facebook, gan ne Škoda profilā, bet ieraugot igauņu žurnālistu domu apmaiņu.

Igauņi bija sastapuši Mlada Boļeslavas prieka un lepnuma iemeslu nedēļu pirms mums Latvijā un ķiķināja par sabiedrisko attiecību departamenta dižgaru pērlēm Octavia brošūras krievu versijā. Lakoniskais angļu knee room(burtiski tulkojot: platība jeb telpa ceļgaliem) tulkojumā bija aizmaldījies līdz maķenīt divdomīgam «prostranstvo na urovņe koļeņej» (burtiski tulkojot: telpa ceļgaļu līmenī). Lai ko Škoda gribējusi ar to teikt, skaitļi runā paši par sevi. 73 milimetri «uz papīra» delikātajā «ceļgalu telpā» reālā automobilī nozīmē karaliski daudz vietas pasažieru sēdekļos.

Un tā, ērti izgāzies ar cietu ādu apspīlētajā klubkrēslā jeb Škoda Octavia sēdeklī, es lauzu galvu, kas īsti ir šis auto - pāraudzis Golf vai jau gandrīz Passat? «Ne viens, ne otrs,» sludina Škoda uzņēmuma vadības pārstāvis Vinfrīds Vālands un uzsver: «Tā ir klase par sevi!»

Metāla iepakojums

Lai gan plašais lukturu stiklojums padara Octavia veidolu mazliet smagnēju, stilista Jozefa Kabana brigāde izturējusi spriedzi līdz galam un izstiepusi automašīnu līdz līdzsvarotam, viengabalainam finālam. Uzvarošai izskaņai pietrūkst vienīgi elegantāku lukturu aizmugurē. Bet Škoda taču vēl arvien ir ekonomiskā marka, atceraties?

Tā pati, kuru lielais vācu draugs Volkswagen izvilka no postsociālistiskā pagrimuma, iedeva naudu, dzinējus un iespēju. Tagad gan viens otrs vācietis ņurd, ka Volkswagen izauklējis odzi pie savas krūts. Vēl iepriekšējās paaudzes automašīnā Octavia delikāti, tomēr pamanāmi atšķīrās apdares materiāli salonā, bet čehu bižutērijas stiklā spīdošā radiatora reste norādīja uz Austrumeiropas izcelsmi. Automobilim, kuru martā ieraudzīsim Rīgā, pat vairs nav zaļu logotipu. Priekšējā reste ir gandrīz Škoda by Georg Jensen.

Golfa arhitektūra salonā

Visai nolaidīga attieksme pret koncerna iekšējo surbordināciju novērojama arī Octavia salonā. Šis ir vienīgais uz Golf 7bāzes ražotais modelis, kam pieejama jaunākās paaudzes navigācija ar skārienjutīgu astoņu collu ekrānu, kurš jūt pirkstu tuvošanos.

Octavia paneļa arhitektūra vismaz par divām trešdaļām bez kautrēšanās kopē golfu. Atlikusī trešdaļa paliek tipiska škoda - neizteiksmīgā blokā sagrupētas pogas aiz pārnesumu sviras, pārāk spīdīga plastmasa ap tām, kā arī vienkāršotas instrumentu skalas, kur cipari pēc tradīcijas izvietoti hronogrāfa manierē. Taču pat pie labākās gribas nav iespējams uziet kaut ko, kas traucē vai nepatīk - tāpēc, ka te nekā tāda nav. Tomēr jāsagaida bāzes versijas, kuru drūmi melnā iekšējā apdare iepriekšējos Octavia modeļos atgādināja par Škoda vietu koncerna hierarhijā.

Patverties no pārmērībām

Dedzīgi startējuši ar 180 zirgspēku topmodeli testos Portugālē, ātri vien pievērsāmies vienkāršākiem dzinējiem. Šķiet, ka Octavia kā īsts tautas auto konstruēta ar aprēķinu uz 1,6 litru dīzeli vai 1,4 litru «turbobenzīnu». Jāsaka, tiklīdz pazūd virsuzdevums pierādīt dinamiskās iespējas, Octavia kļūst par labu sabiedroto ikdienišķai, plūstošai un visai ātrai braukšanai.

Lai gan kļuvis lielāks un ietilpīgāks, sedanhečbeks «notievējis» par 102 kilogramiem. Diētas pozitīvos rezultātus var just, tieši braucot ar vājākajiem dzinējiem, lai gan 1.6 TDI pie tādiem vairs nevar pieskaitīt. Galu galā, tas aizstāj kādreizējo Octavia «maizes dzinēju» 1.9 TDI un nodrošina analoģisku jaudu un dinamiku. Nē, minimizācija un «zemas cenas katru dienu» sākas pie niecīga 1,2 litru TSI motoriņa, kurš attīsta slābanus 86 zirgspēkus un parasti nav pieejams tik lieliem automobiļiem, bet... iet taču! Rūc, cīkstās ar nevajadzīgi lielajiem preses auto riteņiem, tomēr iet.

Tādējādi automašīnas Octavia veidolā - līdztekus jaunajam Seat Leon - pieejams patlaban plašākais dzinēju klāsts starp četriem šīs platformas modeļiem (Golf nav 1.8 TSI, savukārt A3 statusa dēļ neklājas braukt ar 1,2 litriem). Un nav jau nekas traks, ka smalkā daudzsviru piekare ir tikai 180 ZS modelim, kamēr Golf - gan ikvienam auto, kas jaudīgāks par 120 zirgspēkiem.

Jāņem gan vērā, ka augstākās klases aprīkojuma ieviešana ne visur sekmējusies gludi - starta poga aizdedzes slēdzenē ir gatavais naivisms, tomēr Octavia pieejamas gan jaunākās drošības ierīces, gan glīti akcenti, kas vienkārši padara dzīvi ērtāku. Un pats galvenais - Škoda Octavia ir pagaidām nepārspēta cenas un piedāvājuma attiecība. Tiešām - klase par sevi.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko