Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +5 °C
Viegls lietus
Otrdiena, 26. novembris
Sebastians, Konrāds

No skaistuma nav jābaidās. Intervija ar Londonas Karaliskās operas direktoru

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
!
!
COSI FAN TUTTE (ar vienu "s")
NOVĒRTĒSIM OPERAS MĀKSLU
N
Laimeta zināšana Pārzināt stilu un laikmetu,kas atbilst ietudējamā darba saturam un komponista iecerei, nav mazsvarīgi. KOMPONISTS ir operas Pirmais Saimnieks- autors un mākslinieks,operas komponists. Var samierināties ar kādu atsevišķu eksperimentu, taču, ja dar tā kā pašlaik Latvijā, kopē no citu valstu teātru ierakstiem, tiek izrakstīta nabadzības apliecība. Protams žēl,ka izaug paaudzes,kuras pat nenojaušot KAS īstenībā ir iespējams uz teātra un operas skatuves, samierinās un priecājas par amatierismu. Visas ķeza ir tā, ka daudziem nav salīdzināšanas iespējas. Mūžīgi tā nebūs, šī nevis mākslinieciskā, bet diletantiski izvaļīgā attieksme pret Operas mākslu, reiz beigsies, kas viss,kas nesas šarlatānisma vārdu.
padoms
p
Guli tikai ar kājgali pret logu, būs feini un ne-nogurdinoši. Vislabākā saruna veidojas,ja lieto vienkāršus nepaplašinātus teikumus,kā piemēram, saldu dusu!
  • 1
  • 0
Skaidrāk!
S
Otrā versija daudz labāka - tiešāk un bez bezgalgariem, nogurdinošiem teikumiem! Tā turpināt!
  • 2
  • 1
KAS jāpasaka konkrētāk?
K
Ka mākslinieku paaudze izaugusi bez spējām izprast dažādus žanrus, laikmetus, darboties laikmetam atbilstošos kostīmos? Vai šivērēšan, tā sakot, "mūsdienās" vai hitleriskajā vācijā, daudzkārtējās gultas ar un bez datoriem, vazāšanās trennuzenēs ir gana labi? Bez dažādu laikmetu-žanru un stilu un ētikas izpratnes ir vien,kā krievi saka, vo-obšče. Latvijas NO ir bagātas tradīcijas, šis Baltais nams ir rādījis,ka var daudz vairāk. Un tas, pat ja ar novēlošanos, notiks.
  • 2
  • 0
Skaidrāk!
S
Ja komentāra rakstītājs izteiktos nedaudz koncentrētāk (skaidrāk), tad paustā doma būtu ne tikai zelta, bet pat dimanta vērta!
  • 3
  • 0
Kādu dienu
K
Diena izlēma atkal nedaudz pastutēt vietējo Andreju. Aizsūtīja pie Kaspera Jegorušku parunāties par to, cik tomēr labi un vajadzīgi ir tādi Žagarveidīgie operas žanrā. Par to arī visa intervija un stāsts.
jumors
j
Viena no atšķirībām ir būtiska- nostādījumā: pārējie un es. Pie mums ir Es un pārējie. Paskatieties repertuāra sarakstu- kur un cik jūs ieraudzīsiet "pārējos", to es par LNO, kura nezkapēc tā saucas. Bet ja par intervēto cilvēku- lai viņš dara, un tad jau redzēsim. Katrā ziņā katrs no mums savulaik ir staigājis zem galda.
Atradies
A
"intelektuālis" - viņam (Kasperam), redz, padodas tikai sarežģītas operas. Bet tas jau izsenis zināms - kurš nespēj interesanti un saistoši iestudēt komēdiju, tas vienmēr grābstīsies pēc traģēdijām, lai to šķietamajā psiholoģiskajā sarežģītībā maskētu savu radošo nespēju un beztalantu. Un tas, ka šobrīd aizrāpies līdz Koventgārdenai jau vēl neko nenozīmē - ne tādi vien bezalantīgi stulbeņi tur ir redzēti!
Mezzo< zāļu vecis
M
Daudziem komponistiemnav komisko operu, Bizē "Karmena"vienīgi Rīgā ar Žagara lielo un aprobežoto vērienu tāda kļuva. Kad E. Siliņš IV. cēlienā uznāca zilgā rīta svārkā- ķitelītī ar boksa cimdiem apāvies, visa zāle smējās, tāpat kā ņirdza "Lučijā", kad Lučija no Žagaram ārkārtā iztapīgā Apeiņa tika aplieta ar glāzi ūdens. Lai arī "Seviļas bārdzinis" būtu komiskā opera, tomēr, kad šo lomu izpildīja Elina Garnča NO, cirkus sunītis jādelējās pa kājām, pārējais personāžs mīcījās ar zābikiem pa Rozīnas gultu, t', ka pēc lielās, spoži izpildītās ārijas zālē atskanēja vien vārgi plaukšķieni. Galvenais bija dzīvnieks un kā viņš skraida un kā brīžam aizjož kulisēs. Nebrīnīsimies,ka komentu autori, kuri ir skatījušies vien mūsu operas pēdējo 10 gadu iestudējumus, domā,ka operas ir rakstītas vien idiotiski-atraktīviem pārsteigumiem.
  • 6
  • 1
intermezzo
i
Hi-hi-hi! Holtena aizstāvis iekaisis muļķīgā aizstāvības kaislē!
  • 1
  • 2
>>> Mezzo
&
Bet kādā sakarā viņš šo piemēru minēja? Jo tad jau tikpat labi varēja minēt arī piemēru par baletu iestudēšanu vai hokeju, vai lauksaimniecību, utt. Ja jau reiz ir tāda novirzīšanās no tēmas. Nedomāju, ka te vispār ir kaut viens šī nevienam nepazīstamā dāņa aizstāvis. Izskatās, ka drīzāk ir nolicēji, turklāt nolicēji tīri sporta pēc, jo nedomāju, ka te kādam varētu tiešām būt kaut kas personisks. Es te neatrodu nevienu slavinošu vārdu dānim, bet diezgan smagus apvainojumus gan, piemēram: "tas, ka šobrīd aizrāpies līdz Koventgārdenai jau vēl neko nenozīmē - ne tādi vien bezalantīgi stulbeņi tur ir redzēti!" Ja vēlaties apgalvot pretējo, lūdzu, citējiet kādu no iepriekšējiem komentāriem! P.S. Man ir vienaldzīgs gan Koventgārdens, gan šis, kā Atradies, viņu sauc, Kaspers, gan Žagars, bet man nav vienaldzīgs diskusijas kultūras trūkums, it īpaši jau daiļo mākslu apspriešanas gadījumā.
  • 1
  • 1
Mezzo
M
Šķiet, ka "Atradies" runā par komēdijām kā piemēru, bet Holtena aizstāvji (viens aizstāvis?) kaismīgi aizstāv. Kā jau vienmēr - katrs redz tikai sev patīkošo un tādēļ arī interesanti kļūst tā pietiekoši pelēkajā ikdienā.
  • 1
  • 2
Pseido-intelektuālis
P
Interesanti zināt, ko Koventgārdenā ir redzējis cilvēks, kurš pat nenojauš, ka Pučini tikapt kā nav komisku operu, ja neskaita dažus viencēlienus "Triptihā" un ka visas pārējās bieži iestudētās Pučini operas parasti ir traģiskas un beidzas ar vismaz vienu sirdi plosošu nāvi - intervijā kā piemērs minētā "Bohēma", "Toska", Turandota", "Madama Butterfly"... Šīs visas operas ir traģiskas un skumjas. Tā ka "Atradies" komentāra autors demonstrē ļoti vājas zināšnas operas žanrā, bet izteikties un galvenais citus par beztalantīgiem stulbeņiem nolamāt tik ļoti gribas!
  • 2
  • 3
Un
U
Pučīni "Bohēma", kuras sakarā viņš to saka, laikam būtu tā komēdija, ja?
  • 3
  • 1
Jābilst gan, ka
J
Koventgārdenā un la Scalā bieži ir redzamas izrādes, kuras varētu dēvēt par arhaisma paraugiem režijā, kostimērijā un skatuves noformējumā. Tomēr tas neattaisno mūsu pašu NO ākstības, kam nav sakara ar komponistu mūziku. gan jau tiem turīgajiem, kuri mūziku nedzird un nesaprot, arī šī bilžošanās apniks.
anti zagars
a
Nu Holtenu ar Zagaru vieno daudz kas = žesti, kustības, nieze.... :D
Atceros
A
Cossi fan tutte iestudējumu LNO - tas bija viens no redzamākajiem režisoriskas pliekanības un tukšas ambiciozitātes demonstrējumiem LNO pēdējo 10 gadu laikā. Var jau būt, ka Holtens profesionāli šajos desmit gados ir audzis, bet šodien atceros viņa sarkano, stulbi smaidošo seju pirms izrādes sarunā ar klausītājiem un tukšu salmu neciešamo gvelšanu.
>))
&
Un kur Jūs redzat kādu līdzību šim kungam ar Andreju Žagaru, atskaitot to, ka abi ir operu direktori un režisori? Viens provinciālā operā, otra - vienā no pasaules dažiem A klases opernamiem. Nedomāju, ka vilkt starp abiem paralēles ir korekti.
:)
:
Lai veicas! Un KAS IR INTERESANTI: ja šī būtu intervija ar Andreju Žagaru, tad te jau SEN būtu desmitiem pretīgu komentāru, jo mēs taču soģi un zinātāji par visu...
par god. Andreju Žagaru
p
nav jāpūlas zināt visu, viņš pats sevi uzrāda visā vecmeitas kaismē.
  • 6
  • 0

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Izdots monogrāfisks mākslas albums Ludolfs Liberts

Apgāda Neputns apjomīgo darbu sērijā Lielā mākslas klasika tapis fundamentāls izdevums: monogrāfisks mākslas albums Ludolfs Liberts. Sastādītāja un galvenā redaktore Laima Slava. Autoru kolektīvs. Gr...

Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja