Oļegs
Režisors Juris Kursietis. Lomās Valentīns Novopoļskis, Dāvids Ogrodņiks, Anna Pročņaka u. c.
Režisora Jura Kursieša filmu Oļegs var dēvēt par starptautisku veiksmes stāstu. Tās pirmizrāde notika Kannu festivāla programmā Directors’ Fortnight, kas ir apliecinājums filmas spējai izcelties daudzu tūkstošu darbu konkurencē. Kopš maija filma ceļo pa festivāliem. Kopumā līdz gada beigām tā tiks izrādīta vismaz trīsdesmit starptautiskos forumos. Tas ir skaudrs, sociāli akūts un aktuāls stāsts par nepilsoni Oļegu (lomā izcils ir lietuviešu aktieris Valentīns Novopoļskis), kurš dodas strādāt uz Briseli un nonāk maniakāla poļu biznesmeņa nagos.
Dauntonas abatija
@@@
Režisors Maikls Inglers. Lomās Hjū Bonvils, Megija Smita u. c.
Dauntonas abatijai ir daudz fanu arī Latvijā – tie ir populārā britu seriāla (2010–2015) cienītāji, kuri ir gatavi just līdzi iemīļotajiem varoņiem hronometrāžā ierobežotā pilnmetrāžas filmas apjomā. Filmas autori ir izvairījušies no tipiskā neveiksmes lāsta, jo reti kurš seriāls, kas ir pārstrādāts pilnmetrāžas filmā, ir bijis pārliecinošs. Filmas darbība tiek centrēta ap svarīgu un pils iedzīvotājus mobilizējošu pasākumu – karaļpāra vizīti. Filmas spilgtākais aktierdarbs – aristokrātiskā aktrise Megija Smita grāfienes Violetas Krolijas lomā.
Džokers
@@@@
Režisors Tods Filipss. Lomās Vākīns Fīnikss, Roberts de Niro u. c.
Kopš Džokera uzvaras Venēcijas kinofestivālā mediju telpā dominē pārliecība, ka šī būs filma, kas saņems vairākus Oskarus, un ka šo balvu iegūs arī titullomas atveidotājs Vākīns Fīnikss. Viņš jau gadiem ilgi demonstrē virtuozitāti sarežģītās lomās, taču līdz šim pārliecinošas jaudas pietrūcis filmām, kurās viņš filmējies. Džokers ir trāpījums desmitniekā – režisoram Todam Filipsam ir izdevies izveidot Ņujorkas dēmonisko, nervozo tēlu – tā ir pilsēta, kas centīgu komiķi, kurš mēģina izsisties Ņujorkā, pārvērš destrukcijas iemiesotājā Džokerā.
Mīlestības vecums
@@@
Režisors Safī Nebū. Lomās Žiljeta Binoša, Nikola Garsija u. c.
Franču melodrāmas centrā ir lieliskās aktrises Žiljetas Binošas pārliecinošais darbs – viņas varone ir pusmūža sieviete, kuras privātās dzīves peripetijas skatītājiem (pamatā jau skatītājām) liks kavēties sērīgās pārdomās par novecošanas gaitu. Klēra ir universitātes pasniedzēja, kura pēc šķiršanās no vīra sāk virtuālu flirtu ar jaunāku vīrieti, pielaikojot divdesmitgadnieces identitāti. Niansēts, melodramatisks vēstījums par mūžīgām vērtībām – laiku un ilūzijām. Filma veidota ar franču kino raksturīgo spēju iedziļināties sajūtās un noskaņās.