Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +1 °C
Apmācies
Piektdiena, 22. novembris
Aldis, Alfons, Aldris

Alise Trautmane: Vēlmes formas

Tu vari radīt burvīgāko tērpu, taču, ja tas netiek pareizi ietīts mārketinga plīvurā, tas paliek tikai tērps, apgalvo modes zīmola Narciss dizainere Alise Trautmane

Divas reizes gadā Latvijas modes dizaineri demonstrē savas jaunākās idejas. No 2. līdz 6. aprīlim notiekošajā Rīgas Modes nedēļā 2013.–2014. gada rudens/ziemas sezonas kolekcijas prezentē pašmāju zvaigznes Natālija Jansone, Žanete Auziņa, Anna Led, Aleksandrs Pavlovs, Katya Katya Shehurina un Narciss, kā arī debitanti Alexandra Westfal, Irina Skladnova un Nóló. Viesu statusā šoreiz ir mākslinieki no Lietuvas, Igaunijas, Baltkrievijas un Itālijas. Ieeja uz skatēm – tikai ar ielūgumiem. Ja ir kāds latviešu modes fans, kurš to nav saņēmis, taču viņam ir neviltota interese par vietējo dizaina produkciju, viņš var apmeklēt šonedēļ atklāto Latvijas modes un dzīvesstila veikalu Paviljons Tērbatas ielā – nu jau otro šajā tīklā. Latviešu modes fans, kurš dod priekšroku virtuālo skatlogu pētīšanai, var pieslēgties interneta veikala www.CreativeLatvia.com jaunajai digitālajai platformai.

Pavasaris ziemas vidū

"Lai arī kā tas nepatiktu dzīvnieku tiesību aizstāvjiem Latvijā, viena no spilgtākajām tendencēm nesen notikušajās modes nedēļās Ņujorkā, Parīzē un Milānā bija kažokādu izmantošana," par novēroto saka dizainere Alise Trautmane, kuras zīmola Narciss jaunākajā kolekcijā šī tendence atbalsojas vairāku tērpu detaļās. Vēl viena aktuāla lieta uz triju modes galvaspilsētu mēlēm ir bijuši apjomīgi mēteļi ar nolaidenu plecu daļu. Savukārt krāsu izvēle liecina, ka modes dizaineri ir gatavi nākamajai nebeidzamajai ziemai un iešuvuši apģērbā pavasari. "Interesanti, ka aktuāla būs rozā un baltā krāsa, kas parasti rudens un ziemas virsdrēbēs nedominē," komentē Alise.

Visu 2013.–2014. gada rudens/ziemas kolekciju vidū viņa īpaši izceļ sava favorīta amerikāņu dizainera Aleksandra Vanga debijas kolekciju Francijas modes namam Balenciaga. "Par Balenciaga sešdesmito un septiņdesmito gadu siluetiem jūsmoju vēl tagad," piebilst Alise Trautmane, kura ar nepacietību gaidījusi, kā 29 gadus vecā un drosmīgā Aleksandra Vanga rokraksts mainīs Parīzes leģendāro modes namu. "Tā bija interesanta, nesarežģīta un pārliecinoša kolekcija – no priekšas tik vienkāršā silueta tērpi bija apjomīgi un oriģināli no mugurpuses," viņa dalās iespaidos par Aleksandra Vanga darbu.

Biznesa iespēja – korporatīvais apģērbs

Šī gada pavasaris Alisei Trautmanei atnāca ar jaunu partnerību. "Narciss ietērpj lielāko Krievijas tūroperatoru," – marta beigās tika paziņots par latviešu zīmola sadarbību ar kompāniju Pegas Touristik, kuras darbiniecēm Narciss radījis formas tērpus: svārkus, bikses, blūzes ar īsām piedurknēm, vestes un žaketes. "Domājam attīstīt šo virzienu – korporatīvā apģērba dizaina izstrādi, koncentrējoties uz klientiem, kuriem ir svarīga ne tikai formas tērpa funkcionalitāte, bet arī mūsdienīgs un aktuāls dizains, jo tieši tā ir pievienotā vērtība, kuru varam sniegt," vienu no attīstības plāniem atklāj Alise Trautmane.

Kopš februāra Narcisa apģērbu pārdošanas vietu kartē ir parādījies vēl viens punkts – veikals Cobra Mode Nīderlandē. Savukārt 2011. gada vidū atklātais zīmola veikals Londonas Notinghilā tika slēgts. "Pašlaik meklējam jaunas telpas Londonā – nomas maksa tika paaugstināta par 30 procentiem, tas pašreizējos ekonomikas apstākļos nav adekvāti," saka Alise Trautmane. Pašlaik Narcisa kolekcijas Lielbritānijas galvaspilsētā ir pieejamas veikalā Wolf & Badger.

Industrija, kas ražo vēlmes

Latvijā ir vairāki dizaineri un zīmoli, kas rada kvalitatīvas, pārdomātas un konkurētspējīgas kolekcijas, – Katja Šehurina, Natālija Jansone, One Wolf un citi –, taču mazais tirgus un ierobežotā pirktspēja nedod pienācīgu atspērienu, lai startētu pasaulē, kas ir jādara tieši šo abu nosaukto nosacījumu dēļ, uzsver Alise. "Mēs visi biežāk tiekamies Parīzē nekā Latvijā," viņa stāsta. Uz jautājumu par nākotnes plāniem dizainere atbild īsi: "Ja izdosies, noteikti ziņosim." Taču viens ieraksts Narcisa vadītājas plānotājā ir zināms – rudenī viņa atkal dosies uz Parīzes Modes nedēļu, lai izstādē Tranoï izrādītu savu 2014. gada pavasara/vasaras kolekciju.

Attīstīt modes zīmolu bez finansiāla atbalsta ir grūti un laikietilpīgi. "Tu vari radīt burvīgāko tērpu, taču, ja tas netiek pareizi ietīts mārketinga plīvurā, tas paliek tikai tērps," piebilst Alise Trautmane. "Modes industrija ražo vēlmes, un ar lielas naudas iešprici mārketingā pat viduvējus apģērbus var pārdot dažās minūtēs." Tādās valstīs kā Krievija un Ukraina vietējais tirgus pats par sevi ir devīgs sponsors, savukārt visā pasaulē pazīstamā Antverpenes sešnieka – Drīss van Notens, Marina Jē, Anna Demēlemēstere, Dirks Bikembergs, Valters van Beirendonks un Dirks van Sāne – piemērs apliecina, cik liela nozīme mazu valstu modes biznesa attīstībā ir pašai valstij, atgādina Alise.

Rīgas Modes nedēļa

Līdz 6.IV

Ieeja ar ielūgumiem

www.rfw.lv

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja