Izstāde ietver Viktora Timofejeva svarīgākos radošās prakses motīvus, multimediālā instalācijā apkopojot jaunākos gleznojumus, zīmējumus, video darbus, kā arī speciāli veidotu skaņas ainavu, kas tapusi sadarbībā ar mākslinieku Mišu Skalski (FI/LT). Visi ekspozīcijas elementi savieno autobiogrāfiskas atsauces ar plašākiem sabiedriskajiem procesiem sociālkritiskā metaforā un tiek izkārtoti scenogrāfiskā vidē. Pakāpeniski pieredzot visas trīs izstādes telpas, apmeklētājam atklājas dramaturģija par divu paralēlu un pretēju realitāšu līdzāspastāvēšanu un sadursmi, aicinot pētīt robežas starp faktiem un fikciju, objektivitāti un subjektivitāti.
Cieši savijoties ar mākslinieka iepriekšējiem radošajiem meklējumiem, kuros būtisku vietu ieņem dator- un videospēles, atšķirīgi programmēšanas rīki un interese par iracionālām sistēmām, izstādes darbi iekļauj jau ilgākā laika posmā attīstītas koncepcijas, aizvien meklējot tām jaunas izteiksmes formas. Piemēram, viens no Viktora Timofejeva atslēgas darbiem – Alfabēta pulkstenis, kas sistemātiski bezgalīgi mutē burtu veidolus, – izstādē transformējas jaunā dimensijā, iezīmējot cenzūras, varas un sabiedrības normu attiecības.
Strādājot starp Rīgu un Ņujorku, Viktors Timofejevs savos darbos jau ilgstoši pēta identitātes, valodas un saziņas formas, izzinot to daudzslāņaino, mainīgo dabu, iespējas integrēties un pretoties dominējošām sistēmām. Mākslinieka interešu lokā ir dažādas pārvaldības struktūras un komunikācijas mehānismi, kas atšķirīgu mediju interpretācijās izvērš idejas par galēji absurdo. Tās vienlaikus ir gan reakcijas uz pasauli, kurā dzīvojam, un sajūtu, ka nevaram kontrolēt tās turbulentos procesus, gan centieni konstruēt vidi kā ironisku ikdienas reāliju apvērsumu.
Viktors Timofejevs (1984) ieguvis maģistra grādu Piet Zwart institūtā Roterdamā un bakalaura grādu Hantera koledžā Ņujorkā, šobrīd ir pasniedzējs Rhode Island School of Design Rodailendā, ASV. Mākslinieka nesenākās personālizstādes: Pedagoģiskās spēles 1. Starpnieki un ierobežojumi galerijā 427 Rīgā (2023), DOG Interstate Projects Ņujorkā (2021), God Objects galerijas Karlin Studios laikmetīgās mākslas centrā FUTURA Prāgā (2020), Kāpnes uz meloni Kim? Laikmetīgās mākslas centrā Rīgā (2017), S.T.A.T.E. Drawing Room Londonā (2016). Nesenākās grupu izstādes: Shallow Springs Kohta Kunsthallē Helsinkos (2023), 14. Baltijas triennāle Laikmetīgās mākslas centrā (CAC) Viļņā (2021), Post-Digital Intimacy Prāgas Nacionālajā galerijā (2021), Nenorunātās tikšanās LNMM izstāžu zālē ARSENĀLS Rīgā (2019), A Barbarian in Paris Fondation Pernod Ricard Parīzē (2018), Somewhere in Between Tēlotājmākslas centrā Bozar Briselē (2018).