Atšķirībā no Vīnes Valsts operas, kas ir daudz konservatīvāks teātris, Theater an der Wien allaž pārsteidz ar drosmīgām klasikas interpretācijām – tā ir arī šoreiz.
Tosku iestudējis slavenais provokators austriešu režisors un pašreizējais prominentā Vīnes Burgteātra direktors Martins Kušejs, kurš titullomā gribējis dzirdēt un redzēt tikai vienu izpildītāju, kurai ir pa spēkam iemiesot viņa vīziju, – Latvijas soprānu Kristīni Opolais. Režisora un dziedātājas iepriekšējais kopdarbs ir neaizmirstamais, nervus kutinošais Antonīna Dvoržāka Nāras uzvedums Bavārijas Valsts operā Minhenē. Nu jau leģendārajai Nārai raksturīgo dramatisko intensitāti un psiholoģisko pieeju skatuves darba radīšanai režisors un aktrise demonstrē arī jaunajā Toskā.
Izrādē ir daudz kaisles un vardarbības, asiņu un sniega – darbības vieta un laiks ir maksimāli attālināti no libretā aprakstītās 1800. gada Romas. Režisors neļauj libretam sevi savažot un ierobežot – viņš piedāvā savu Toskas versiju, kurā sižets attīstās īpaši strauji (starpbrīdis ir atcelts) un ir negaidītu pavērsienu pilns. Iestudējumā tiek izceltas varoņu attiecību nianses, par kurām iepriekš, iespējams, operas klausītāji nebija aizdomājušies.
Martina Kušeja uzticamie domubiedri un īstenībā izrādes līdzautori ir galveno lomu atveidotāji – līdzās Kristīnei Opolais uz skatuves ir čīliešu un amerikāņu tenors Džonatans Tetelmans (Kavaradosi) un ungāru bass Gābors Brecs (Skarpija). Viņi ar gandarījumu un pašaizliedzību tiek galā ar visgrūtākajiem aktieriskajiem un muzikālajiem uzdevumiem.
Pie diriģenta pults ir vācu maestro Marks Albrehts, kurš saskaņā ar Martina Kušeja ieceri Toskas lasījumā izceļ partitūras tumšākās lapaspuses. Izrādē spēlē Vīnes Radio simfoniskais orķestris un dzied Arnolda Šēnberga koris.
Pučīni opera Vīnes Theater an der Wien bija dzirdama no 18. līdz 30. janvārim, kinoteātrī Splendid Palace tiks demonstrēts izrādes ieraksts. Tas tiks demonstrēts 4. un 12. februārī plkst. 19.
Informācija un biļetes: www.splendidpalace.lv