“Visticamāk, viņš* ir pielicis pirkstu kādai no tavām mīļākajām dziesmām.” Iespējams, tā ir visvienkāršāk turpināt nupat uzsāktu sarunu ar svešinieku, kurš lūdz paskaidrot: “Ouens Palets? Kas viņš?” Var arī citādi, mēģinot novērtēt viņa pienesumu pasaules populārajā mūzikā pēdējo desmitgažu laikā. Pierakstīt viņam nenoliedzamos talantus kompozīcijā, taustiņu un vijoļspēlē, kā dziedātājam, kā citu mūziķu garadarbu aranžētājam un producentam, un turpināt ar aptuveni šādu, ne tuvu ne pilnīgu mākslinieku sarakstu, ar kuriem Palets sadarbojies un kuriem līdzējis: Frenks Oušens (Frank Ocean), Šarlote Geinsbūra (Charlotte Gainsbourg), The National, Teilore Svifta (Taylor Swift), R. E. M., Fucked Up, Keane, Pet Shop Boys, Titus Andronicus, The Last Shadow Puppets, Duran Duran, Snow Patrol, Sigur Ros, Linkin Park, Šārona van Etena (Sharon Van Etten), Beirut, Lana del Reja (Lana Del Ray).
Par darbu pie grupas Arcade Fire ieraksta Suburbs arī Ouens Palets saņēmis Grammy balvu par 2010. gada labāko albumu. Ouens Palets, kuru klausītāji Latvijā atcerēsies ar kādreizējo skatuves vārdu Final Fantasy, neapšaubāmi ir viens no savas paaudzes ražīgākajiem un pieprasītākajiem komponistiem un radošajiem partneriem.
Par notikumiem pēdējo gadu laikā kļūst Paleta paša uzstāšanās koncertos. Tie ir ne tikai reti, bet arī prasīgi pret pašu mūziķi. Neiesvaidītam klausītājam pirmajā pietuvinājumā varētu šķist, ka tas atrodas klusinātā atmosfērā ar mūziķi tuvplānā, kurš it kā pašsaprotami ir cilvēks-orķestris un kā vieglā pastaigā pārvalda vairākus instrumentus un savu balsi, kas citkārt paģērētu vismaz kameransambļa izmēra kolektīvu.
“Ouena Paleta priekšnesums šovakar bija daudz. Tas bija reibinošs un žilbinošs un, kad ieskanējās jaunākās no kompozīcijām krautroka estētikā, tas kļuva pārsteidzoši spēcīgs. Bet neskatoties uz to, cik blīvi klājās viņa spēlētās vijoles un iecilpotās klavieru skaņas, vai cik kodolīgi izklausījās viņa sistie akordi, Palets šajā putenī spēj precīzi noteikt, kur atrodas skaistums. Pat viņa zēnu korim it kā piederīgā balss atgādina par kādu Disneja princi, lai arī tādu, kurš dzied par narkotikām, depresiju un taustīšanos tumsā vēlās nakts stundās,” pēc koncerta Londonā pirms laika rakstīja jūsmīgs laikraksta The Guardian apskatnieks. “Tas var būt izaicinoši un uzmundrinoši un ir maz lietu pasaulē, tik skaistu kā šī!”
Šoruden pēc ilgāka laika Ouens Palets dodas garākā Eiropas turnejā, kuras ievadā pirmoreiz viesosies Latvijā, uzstājoties kultūras telpā Hanzas perons.
Biļetes uz Ouena Paleta solokoncertu Hanzas peronā 17. novembrī nopērkamas Biļešu paradīzes tirdzniecības tīklā.
* Mākslinieks izmanto dzimumneitrālu apzīmējumu nebinārām personām “viņi” jeb ‘they’ (no angļu valodas).