Viena administratīvā lietvedība sākt pret kādu konkrētu kravas automašīnas vadītāju par nepakļaušanos policijas darbiniekiem. Kā pastāstīja Anučins, policijas darbinieks lūdzis šoferi pabraukt uz priekšu, lai kravas automašīna tiktu novākta no vietas, kur tā tobrīd atradusies. Šoferis policista lūgumu ir ignorējis, kā arī nav pakļāvies policista aicinājumam izkāpt no tā vadītā transportlīdzekļa. Par nepakļaušanos policistam tika noformēts administratīvā pārkāpuma protokols pēc Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa (LAPK) 175.panta.
LAPK paredzēts, ka par ļaunprātīgu nepakļaušanos policijas darbinieka likumīgajam rīkojumam vai prasībai, kad viņi izpilda sabiedriskās kārtības sargāšanas vai dienesta pienākumus, var tikt uzlikts līdz 280 eiro liels naudas sods vai piemērots administratīvais arests uz laiku līdz 15 diennaktīm.
Savukārt otra lietvedība sākta par pašu faktu - nesankcionētu protestu.
LETA jau ziņoja, ka 1.jūlijā Rīgas centru pārpludināja kravas automašīnu karavānas, kuras bloķēja satiksmes plūsmu 11.novembra krastmalas posmā starp Vanšu un Akmens tiltiem. Tā rezultātā Rīgas centrā bija izveidojušies pamatīgi sastrēgumi.
Starptautisko un vietējo kravu pārvadāšanas uzņēmumi pulcējās 11.novembra krastmalā, pie Rīgas pils, lai izteiktu sašutumu par "steigšus ievestā papildu ceļu nodokļa" iekasēšanas sākšanu.
Nozares pārstāvji iepriekš uzsvēra, ka nodokļu sloga palielināšana apdraud nozares uzņēmumu pastāvēšanu un desmitiem tūkstoši tajā nodarbināto var palikt bez iztikas. Protesta pasākuma mērķis bija uzrunāt sabiedrību un valsts varu.
Kā ziņots, no 1.jūlija Latvijā tiek ieviesta autoceļu lietošanas nodeva kravas transportlīdzekļiem, ko paredz Autoceļu lietošanas nodevas likums. Nodeva attieksies uz tiem kravas transportlīdzekļiem un to sastāviem, kuru pilna masa ir lielāka par 3,5 tonnām un kuri paredzēti vai tiek izmantoti kravu autopārvadājumiem, un šo nodevu būs jāmaksā arī par ārvalstīs reģistrētiem transportlīdzekļiem.
Nodevas likmes aprēķinātas atkarībā no transportlīdzekļa pilnas masas, asu skaita, dzinēja ekoloģiskās klases, tās diferencētas pēc ceļu tīkla lietošanas ilguma - viena diena, viena nedēļa, viens mēnesis (30 dienas) un viens gads.
Autoceļu lietošanas nodevas likumā noteikti tie valsts galveno autoceļu posmi, par kuru lietošanu maksājama minētā nodeva. Ieņēmumus no nodevas plānots novirzīt autoceļu uzturēšanai, atjaunošanai un attīstībai.
Satiksmes ministrija vērš uzmanību, ka šī nodeva neattieksies uz vieglajiem automobiļiem un autobusiem.