Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -4 °C
Skaidrs
Piektdiena, 22. novembris
Aldis, Alfons, Aldris

Liepājas dzelzceļa stacijas modernizācija izmaksās 24,4 miljonus eiro

VAS Latvijas Dzelzceļš (LDz) parakstījis projektēšanas un būvniecības līgumu ar pilnsabiedrību Thales - Fima - Transceltnieks par Liepājas stacijas signalizācijas sistēmas modernizāciju un sliežu ceļu rekonstrukciju par 24,4 miljoniem eiro, biznesa portālu Nozare.lv informēja uzņēmumā.

Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 18,1 miljons eiro un LDz finansējums - 6,3 miljoni eiro. Projektu plānots īstenot līdz 2015. gadam.

Kā skaidro uzņēmumā, projekts paredz ievērojami rekonstruēt Liepājas staciju, kas galvenokārt ietver signalizācijas sistēmas modernizāciju un sliežu ceļa rekonstrukciju.

LDz prezidents Uģis Magonis skaidro, ka Liepājas dzelzceļa stacija ir svarīgs transporta ķēdes posms Liepājas ostas veiksmīgas darbības nodrošināšanai un šī modernizācija ļaus būtiski uzlabot dzelzceļa sniegto pakalpojumu un strādāt efektīvāk.

Patlaban stacijas konfigurācija, signalizācijas sistēma, elektroapgādes un telekomunikācijas sistēmas, kā arī stacijas telpas pilnībā neatbilstot mūsdienu dzelzceļa transporta prasībām. Stacijas sliežu ceļa konfigurācija esot izveidota ļoti sen un darbojas ar pārmiju pārvedu rokas vadību.

Projektā paredzēts ar roku pārslēdzamās pārmijas un veco signalizācijas sistēmu nomainīt ar mikroprocesoru vadības signalizāciju. Tāpat arī paredzēts izveidot attālinātu Liepājas stacijas darbības monitoringu Rīgas dispečeru centrā, kas ļaus efektīvāk un precīzāk izveidot un sakoordinēt plānoto vilcienu grafiku. Stacijas galvenie sliežu ceļi tiks rekonstruēti un pagarināti par 2700 metriem, lai varētu pieņemt vilciena sastāvu ar 57 nosacītiem vilcienu vagoniem.

"Šis projekts iezīmē jaunu pagrieziena punktu vismodernāko tehnoloģiju ieviešanā stratēģiski svarīgajā Eiropas Savienības reģionā," savukārt uzsver Thales grupas vietējās pārstāvniecības SIA Thales Rail Signalling Solutions Baltics izpilddirektors Deniss Krivčenkovs.

SIA FIMA valdes priekšsēdētājs Jānis Vilmanis skaidro, ka "šis līgums, kas noslēgts kopā ar vadošajiem partneriem - Thales grupas uzņēmumiem - ir nozīmīgs FIMA darbībai Latvijā, jo apliecina kompetenci un spēju apvienot spēkus ar pasaules klases ražotājiem". Uzņēmums Latvijā šādu partnerību veidojot pirmoreiz.

Šī ES Kohēzijas fonda līdzfinansētā projekta ietvaros par 389 400 eiro noslēgts arī projekta uzraudzības līgums ar pilnsabiedrību Dzelzceļa inženieri.

Koncerns Latvijas Dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas Dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām - SIA LDz Cargo, kas nodarbojas ar dzelzceļa kravu pārvadājumiem, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz infrastruktūra, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz apsardze un AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas