Kravas auto bojā jau tā slikto sešus kilometrus garo valsts ceļu no Jātniekiem līdz Tunkūniem. Izbraukāti tiek arī trīs kilometri pašvaldības ceļa. Vietējās iedzīvotājas Zintas Zieds-Ziediņas rosināta, Bauskas Dzīve ceturtdienas, 5. jūlija, rītā aicināja uz Tunkūniem valsts akciju sabiedrības Latvijas Valsts ceļi (LVC) speciālistus, arī cūkkopības kompleksa būvdarbu veicēju pārstāvjus.
Ceļā no Jātniekiem līdz Tunkūniem Bauskas Dzīve konstatēja, ka brauktuve tikko nogreiderēta. Dažviet būtu bijis labāk to nedarīt, jo pēc lietus greiderētais ceļš bija kļuvis vēl sliktāks. "Viņi zināja, ka jūs būsiet šeit, tādēļ no agra rīta sāka šķūrēt. Atbrauciet nepieteikušies kādu pēcpusdienu, kad desmitiem kravas auto izbraukuši. Sausā laikā mēs dzīvojam kā putekļu jūrā. Zīmi Apdzīvota vieta te neviens neievēro, betona vedēji izlido cauri, ka nespēj acis pamirkšķināt," Z. Zieds-Ziediņas iebildumi birst kā no pārpilnības raga. Kaimiņiene Līga Freimane piebilst, ka auto sabendē ne tikai ceļu uz Jātniekiem. Tie brauc arī uz Mežgaļu skolu, kur tāpat ceļš iet postā.
Viens no topošā cūku kompleksa īpašniekiem, Bauskas novada domes deputāts Gintauts Tarvids, Bauskas Dzīvei atteica savu ierašanos uz sarunu, paskaidrojot, ka viņa pārziņā ir lauksaimniecība. Par būvdarbiem visu zinot izpildītājs. SIA Statio būvdarbu vadītājs Valdis Straustiņš daļu pārmetumu noliedz. Ņemot vērā iedzīvotāju iebildumus, sausā laikā viņi ceļu laista.
V. Straustiņš skaidro, ka pašlaik objektā ievesti apmēram 50 procenti nepieciešamā betona, atvesta arī vairums grants. Būvmateriālu piegāde objektā vēl turpināsies. Tos ved auto ar maksimālo masu līdz 20 tonnām. Līdzko nepieciešams, būvnieks greiderē brauktuvi, dažviet uz ceļa uzvestas šķembas. Auto drīkst braukt tikai uz Jātniekiem, caur Brunavu un Mežgaļiem tiem pārvietoties aizliegts. Šoferi par to informēti, viņi tā vairs nedarot.
Stundu pēc tam, kad Bauskas Dzīve aizbrauca no Brunavas, redakcijai zvanīja no Tunkūniem un pavēstīja, ka atkal kāds kravas auto aizdevies virzienā uz Mežgaļiem.
LVC Bauskas nodaļas vadītājs Dzintars Dzenis atzina, ka vissliktākajā stāvoklī šajā posmā ir pašvaldībai piederošais ceļš. Vislabākā brauktuve ir privātīpašniekam, kur G. Tarvids pārdesmit metrus gar savu māju uzlējis pat asfaltu. LVC noslēguši līgumu ar projekta realizētāju SIA Gaižēni, kura apņemas uzturēt brauktuvi labā kārtībā, uzbērt šķembas, planēt ceļu. "Līgums ar fermas īpašnieku noslēgts, reizi mēnesī mēs situāciju kontrolējam. Ja būs iedzīvotāju sūdzības, brauksim novērtēt stāvokli biežāk," skaidro Dz. Dzenis.
Pašreizējais būvdarbu veicējs cenšas, kaut ko ber, kaut ko greiderē. Tomēr pamatīgi nolietotais ceļš tādu satiksmes plūsmu ilgi neizturēs. "Tagad būvnieki kaut ko dara, bet kas notiks, kad te ik dienas vajadzēs vest tonnām barības, lopus, mēslus? Kas notiks pavasarī, kad te būs svara ierobežojums līdz desmit tonnām? Vienīgais risinājums ir kārtīgas pamatnes izbūve un ceļa asfaltēšana," spriež L. Freimane.
V. Straustiņš skaidro, ka par turpmāko ceļa ekspluatāciju pēc būvdarbu pabeigšanas viņš neatbild. Tomēr vietējos viņš mierina - fermas īpašniekiem būs jādomā par brauktuves stāvokli, jo pa sliktu ceļu atteiksies braukt barības piegādātāji, arī produkcijas vedēji. Dz. Dzenis uzsver, ka valsts būtu tikai priecīga, ja privātīpašnieks, sava biznesa attīstību nodrošinot, asfaltētu ceļu. Taču šogad tas diezin vai notiks. Būvinženieris Juris Derevjanko piebilst, ka šī ceļa posma kapitālā remonta un asfaltēšanas izmaksas ir ļoti lielas.