VK norādīja, ka pašvaldība pretēji Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumā noteiktajam, ka apdrošināšanas darbību veic Latvijā reģistrēta komercsabiedrība, pašvaldības aģentūra Krāslavas Slimokase iedzīvotājiem sniedz veselības apdrošināšanas pakalpojumus. VK skaidroja, ka šādu pakalpojumu sniegšanai ir nepieciešama Finanšu un kapitāla tirgus komisijas licence, kuras slimokasei nav. Turklāt slimokases noteiktā maksas pakalpojumu cena par 35% pārsniedz pašu pakalpojumu cenu, tādējādi no pakalpojumu saņēmējiem bez ekonomiska pamatojuma 2009.gadā ir iekasēti gandrīz 53 000 latu un 2010.gadā – 94 000 latu.
Savukārt pašvaldības aģentūra Ūdensserviss K nodrošina ūdens apgādi vienā teritoriālā iedalījuma vienībā – Krāslavas pagasta Ezerkalna ciematā. Aģentūras pakalpojumu izcenojumi ir vienādi ar SIA Krāslavas ūdens, kurai ir izsniegta licence ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanai visā Krāslavas novadā, tarifiem: ūdensapgādei - 0,70 Ls/m³ un kanalizācijas pakalpojumiem - 0,71 Ls/m³. VK norādīja - Ja SIA Krāslavas ūdens revidējamā laika posmā ir strādājusi ar peļņu, tad aģentūras Ūdensserviss K darbība nav bijusi rentabla, jo patērētājiem piegādātā ūdens faktiskā pašizmaksa ir sasniegusi 7,06 Ls/m³ jeb 10 reizes ir pārsniegusi noteikto maksu, starpību sedzot no pašvaldības dotācijas.
Pašvaldības aģentūra Labiekārtošana K nodrošina administratīvās teritorijas labiekārtošanu un apsaimniekošanu, kā arī iekārtu un automašīnas nomas pakalpojumus, kurus brīvajā tirgū var sniegt komersanti. Tādējādi pašvaldība pretēji normatīvajā aktā noteiktajam ir deleģējusi aģentūrai uzdevumus, kuri neizriet no pašvaldības autonomajām funkcijām, norādīja VK.
VK Krāslavas novada domei ir sniegusi vairākus ieteikumus, kurus ieviešot, tiks uzsākts pašvaldības sistēmas pilnveidošanas process, izvērtēts izvēlētais aģentūru darbības modelis un nodrošināts, ka aģentūrām tiek uzdota tikai ar pašvaldības funkcijām saistītu uzdevumu veikšana.