Jau priekšlikumu izteikšanas pirmajā dienā, 24.februārī ir kļuvis skaidrs, ka ventspilnieki apveltīti ar radošu izdomu, Ventspils portālā iesniedzot daudzus desmitus nosaukuma variantu, kuru vidū ir gan savstarpēji izslēdzošie Rietumu, Austrumu un Dienvidu tilts, gan pašreizējo situāciju raksturojošais Krīzes tilts, arī uz taupību būvdarbos norādošais Šaurais tilts. Daļa domā, ka jaunajai hidrobūvei piestāvētu Hercoga Jēkaba vārds, citi uzskata, ka to vajadzētu saistīt ar Ventspils tagadējā mēra vārdu — Lemberga pārkare vai varbūt Lemberga laipa.
Pēc jaunā tilta nodošanas ekspluatācijā rekonstrukcijai plānots slēgt tuvāk jūrai esošo Ventas (padomju gados Ļeņina) tiltu, kas sasniedzis gandrīz 50 gadu vecumu. Pēc pārbūves tas kļūs platāks — līdzšinējo divu vietā būs četras braukšanas joslas, ietves un veloceliņi, tas būs arī paceļams kuģu iebraukšanai uz augšu pa Ventu. Līdz šim tilta pacelšanai iebūvētie mehānismi nav darbojušies. Paredzams, ka Ventas tilta rekonstrukcija ilgs no šā gada augusta līdz nākamā gada rudenim.
Jaunais tilts ir salikts no Holandē ražotām metāla konstrukcijām, tās nostiprinot uz pāļiem Ventas šaurākajā vietā apmēram 20 metru lejpus pagājušā gadsimta sākumā uzbūvētajam dzelzceļa tiltam, kas vilcienu kustībai tagad praktiski netiek izmantots. Jaunā tilta abos galos uzbēruma veidošanai pirmo reizi Latvijā izmantoti polistirēna bloki, kas izgatavoti no tā paša vieglā un mīkstā materiāla, kādu lieto ēku sienu siltināšanai.
Jaunā tilta būvniecība un esošā rekonstrukcija ietilpst vienotajā ostas ceļu attīstības projektā, Tas tiek īstenots ar Eiropas Savienības līdzfinansējumu gandrīz 16 miljonu eiro apmērā.