„Tā kā šādas kapitālsabiedrības pārvaldē būtiska ir valsts un pašvaldības ietekme, kā arī kapitālsabiedrības pārvaldes rezultātā var tikt ietekmētas valsts vai pašvaldības kapitāla daļas (valsts vai pašvaldības manta) – ir pamatoti no šādas kapitālsabiedrības amatpersonām prasīt ievērot interešu konflikta novēršanas normas. (...) Tas nenonāk pretrunā ar komercdarbības mērķi,” teikts Juridiskā biroja atzinumā.
Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Nils Freivalds Nekā Personīga skaidroja, ka aviācijas nozare esot specifiska un „gandrīz jebkuru augsta līmeņa darbinieki šajā kapitālsabiedrībā atalgojums ir konfidenciāls, jo tas ir saistīts ar konkurenci darba tirgū un lai šāda līmeņa speciālistus varētu noturēt, nepieciešams piemērots atalgojums”.
1995.gadā noslēgtais līgums par airBaltic dibināšanu arī atklāj, ka Latvijas puse ieguldījusi daudz vairāk nekā skandināvi, ziņoja raidījums. Uz 50 gadiem kompānijai tika nodotas gandrīz 3 miljonus ASV dolāru (2 947 900 $) un arī pusmiljonu vērti nekustamie īpašumi (625 000$). Zemesgrāmatas dati gan liecinot, ka airBaltic īpašumā ēkas ir tikai īsu brīdi. 10 stāvu māju Rīgā Dzirnavu ielā 33 aviokompānija 1997.gadā pārdod par četrarpus miljoniem dolāru kādai igauņu firmai Baltijas Biroju Serviss. Peļņa četri miljoni, secināja raidījuma žurnālisti. Līdzīga shēma realizēta ar viesnīcu Rīdzene. Tā pēc tam nonāk ar Aināru Šleseru saistītā uzņēmuma VARNER HAKON INVEST rīcībā. Skandināvu SAS ieguldījums bija daudz mazāks – 1,9 miljoni dolāru, ziņoja Nekā personīga.
Līgums paredzējis arī virkni īpašo nosacījumu - 10 gadus skandināvu kompānija SAS paturēja tiesības izvirzīt apstiprināšanai valdē izpilddirektoru, kas šobrīd ir B.Fliks, Finanšu direktoru, Lidojumu operāciju direktoru, tehnisko direktoru, un Apkalpošanas direktoru. Līgums 10 gadus noteica arī bonusu sistēmu menedžmenta locekļiem - izdevumus par mājokli un citus pabalstus. Šo SAS dominējošo stāvokli varēja atcelt 2005.gadā, kad beidzās līgumā noteiktais 10 gadu labvēlības periods. Nav zināms vai ar skandināviem ir slēgtas kādas papildus vienošanās un līgums pagarināts. Raidījums minēja, ka tas, visticamāk, nav noticis, jo ministrija vēl šobrīd, kad skandināvi no kompānijas jau kopš janvāra ir prom un akcijas atpirkusi B.Flika firma Baltijas aviācijas sistēmas, uzstāj, ka šis līgums Latvijai ir saistošs.