Viņš savās lekcijās uzsvēris patriotisma lielo lomu audzināšanas procesā. "Nerunāšu par patriotismu, bet gan par nacionālo garu. Ja globalizācija iznīcinās manu gruzīna garu, kultūru, vēsturi, tradīcijas, savdabīgumu, man nav vajadzīga globalizācija. Es jums patīku tādēļ, ka man ir savs izskats, man ir savi talanti, es zinu savas tradīcijas, bet nezinu jūsu tradīcijas. Kādēļ pasaulē ir dažādas valodas, kultūras, dažāds ārējais izskats? Kaukāziešiem ir tumsnēja ādas krāsa, sava deguna forma, latvieši ir citādi – viņiem ir cita acu krāsa, gaišāka āda, citādas kustības. Starp simtiem cilvēku es varu latviešus atpazīt," stāsta Š. Amonašvili.Viņš uzskata, ja pasaule vēlas būt interesanta, ja cilvēki vēlas būt interesanti viens otram, ir jānosargā sava nacionālā kultūra. Akadēmiķis uzsver, ka pavards, kas glabā nacionālo kultūru, ir skola."Ja Latvijas skolā īstenos Valdorfskolas attiecību modeli, tad bērniem tiks audzināts vācu gars. Es nesaku, ka Valdorfskolas modelis ir slikts, bet tā nav mana skola un manas nācijas gars. Latvieši mīl dziedāt, dejot. Redziet, ko latvieši man uzdāvināja (rāda tamborētu eņģelīti)? Iedomājieties, ja visas nācijas izstādē izliktu šādus vienādus eņģelīšus! Tas taču vairs nebūs interesanti. Tas ir nacionālais gars, kas skolai ir jānosargā," domā Š. Amonašvili.Viņš uzsver, ka, attīstot savas nācijas garu, nedrīkst aizmirst, ka pasaulē ir citas nācijas. Nacionālo kultūru var saglabāt izglītības programmās, mācību grāmatās, tradīcijās. "Ir jāsargā sava dzimtā valoda no visādiem piesārņojumiem, bet ir jāiemācās cienīt arī citas kultūras, valodas, reliģijas, lai nekļūtu viens otram par ienaidniekiem. Es uzskatu, ka skolas pienākums ir mācīt un audzināt labestīgu un godīgu pilsoni savai valstij. Ir lietas, ko nevar globalizēt, jo tās cilvēku pazemo, taču ir lietas, ar kurām katra nācija var lepoties, tās gan vajag globalizēt," iesaka akadēmiķis.No 27.oktobra līdz 30.oktobrim Smiltenes ģimnāzijā vairāk nekā 240 Latvijas skolotāju, pedagoģijas studentu un vecāku ieklausījās Š. Amonašvili autorsemināra ''Humāna un personiska pieeja bērna audzināšanā un izglītošanā" tēmās un praktiskos padomos, kā organizēt mācību stundas, lai attīstītu bērna personību.
Amonašvili: Nācijas gars bērniem jāieaudzina jau skolās
Skolās bērniem ir jāieaudzina nācijas gars, šādu viedokli intervija laikrakstam "Izglītība un Kultūra" paudis akadēmiķis, psiholoģijas profesors, Krievijas izglītības akadēmijas goda loceklis, Maskavas pilsētas pedagoģiskās universitātes Humānās pedagoģijas laboratorijas vadītājs, Starptautiskā humānās pedagoģijas centra vadītājs Šalva Amonašvili.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.