Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Aptauja: bezdarbnieki un darba meklētāji rosina palielināt NVA darbinieku skaitu

Inspektoru skaita palielināšana pie pirmreizējās reģistrācijas un «dzīvās rindas» principa maiņa pret mūsdienīgu elektronisko numuriņu sistēmu. Tas ir viens no galvenajiem klientu ierosinājumiem Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) veiktajā klientu aptaujā.2009.gada aptaujā tika iekļauts arī jautājums par respondentu plāniem strādāt ārzemēs.

Vairāk nekā puse respondentu (56%) darba iespējas ārzemēs nemeklē, tomēr liels respondentu skaits (kopumā 44%) meklē darbu ārzemēs un plāno pamest Latviju vai jau ir atraduši to ārvalstīs. NVA klientu aptauju visās 28 reģionālajās filiālēs veica divus mēnešus, vēsta NVA. Aptaujas dalībnieki tika aicināti sniegt ierosinājumus un priekšlikumus par NVA sniegto pakalpojumu kvalitātes paaugstināšanu. 71% respondentu augsti novērtē NVA darbinieku prasmi izskaidrot jautājumus par bezdarbnieka un darba meklētāja tiesībām, pienākumiem un NVA pakalpojumiem. Tikai 1% aptaujas dalībnieku minēto prasmi novērtē kā zemu. 69% respondentu kā nozīmīgu (24% no tiem kā ļoti nozīmīgu), 27% kā apmierinošu vērtē NVA darbinieku palīdzību darba meklēšanas procesā, savukārt tikai 4% šo palīdzību uzskata par nepietiekamu.Kā vislietderīgākie NVA pakalpojumi darba meklēšanas procesā tika novērtēti informatīvās dienas (86%), informācija par brīvajām darba vietām (84%), neformālās izglītības apguve (82%), konkurētspējas paaugstināšanas pasākumi (81%), profesionālās apmācības, pārkvalifikācijas vai kvalifikācijas paaugstināšanas programmas (80%).Vislielāko atzinumu no respondentiem guvusi informācija par brīvajām darba vietām un konkrētiem klientam piemērotiem NVA pakalpojumiem, daudzi aptaujātie ļoti atzinīgi novērtēja NVA sniegto psiholoģisko atbalstu. Par nozīmīgākajiem informācijas iegūšanas avotiem 2009.gadā, tāpat kā pērn minēti draugi un paziņas, masu mediji, darba devēji un NVA mājas lapa. Salīdzinājumā ar 2008.gada aptauju par 13% ir pieaudzis NVA mājas lapas apmeklētāju skaits.

Top komentāri

Vārds
V
Šo pētījumu uzskatu par klajiem meliem. Pats esmu bijis šajā iestādē, pazīstu vēl vairākus cilvēkus, kuriem ir nācies tur paviesoties, un neviens (!) neko pozitīvu par NVA nav teicis - formālisma un birokrātijas kalngals, reālu un lietderīgu palīdzību tur saņemt nav iespējams, darbinieki vairāk paši sa**** par savu vietu šajā iestādē. NVA varētu arī mierīgi likvidēt un ietaupīto naudu novirzīt subsidēto darbavietu radīšanai, bezdarbniekiem no tā būtu daudz lielāks labums
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

APTAUJĀTIE

Kopā aptaujāti 6195 NVA klientu.

59% respondentu ir sievietes, 41% - vīrieši.

15% aptaujāto ir vecumā līdz 24 gadiem, 74% - no 24 līdz 54 gadiem un 11% - vecumā no 55 un vairāk gadiem.

Visvairāk aptaujāto – 33% - bezdarbnieka statusā atrodas no trim līdz sešiem mēnešiem, 31% - no sešiem līdz 12 mēnešiem un 16% ir ilgstošie bezdarbnieki.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas