E-talonu ieviešana vispirms bija paredzēta 1.martā, tagad šī doma ir atmesta, tiek runāts par 1.aprīli, apdomīgi nosakot, ka aprīlis būs pārejas posms. Īstas skaidrības, kas un kā būs jādara, lai pasažieris neviļus nekļūtu par "zaķi", sabiedriskā transporta lietotājiem nav, un, ļoti iespējams, tā īsti tās nav pat daudziem Rīgas satiksmes (RS) darbiniekiem. Nav arī kārtīga skaidrošanas darba. Ir vēl kāda nianse, kuru nevajadzētu izlikties neredzam. Elektroniska norēķināšanās par braukšanu sabiedriskajā transportā jau ir ieviesta Viļņā. Tur sistēmas ieviešana izmaksāja aptuveni trīsreiz lētāk nekā pie mums. Protams, Rīga ir lielāka par Viļņu, sabiedriskā transporta vairāk, arī mūsu sistēma būšot komplicētāka, ar datubāzi, kādas nav lietuviešiem, tomēr tik liela izmaksu atšķirība vedina uz pārdomām, labākajā gadījumā par naudas racionālu izmantošanu, bet sliktākajā — par apzinātu un kādam izdevīgu sadārdzinājumu. RS ir pašvaldības uzņēmums, un sava daļa atbildības par to, kā tās uzņēmumi izlieto naudu, būtu jāuzņemas arī Rīgas domei. Par nelaimi, šķērdēšana un deficīts nāk roku rokā.
Askolds Rodins: Dārgi un nepārliecinoši
Paredzēts, ka Rīgas dome šodien pieņems pilsētas budžetu šim gadam. Budžetu, kuru patiesībā vajadzēja pieņemt pagājušā gada beigās. Budžetu ar vairāk nekā 4% deficītu. Naudas izteiksmē tie būs aptuveni 18 miljoni latu. Kā ilustrējošu piemēru neefektīvai naudas izmantošanai varam minēt pašlaik akūto Rīgas sabiedriskā transporta pāriešanu uz elektronisko norēķinu sistēmu jeb etaloniem.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.