Atsākas cīņa par ceļu būves projektiem
Cīņa par uzvaru konkursos solās būt nežēlīga, jo ceļu būvnieku vidū saasinājusies konkurence. Uz projektiem piesakās divreiz vairāk pretendentu nekā iepriekšējos gados, un vairākums firmu gatavas strādāt par pašizmaksu, lai tikai izdzīvotu. Spriedzi piedod arī fakts, ka gada sākumā pēc atklātām neprecizitātēm izsoļu nolikumos trīs konkursus pārtrauca jau pēc uzvarētāju noteikšanas.
Janvārī LVC pārtrauca konkursu par autoceļu Viļaka—Krāslava un Rīga—Ērgļi posmu rekonstrukciju. Vienā posmā uzvarēja firma A.C.B, bet otrā — tās meitasuzņēmums Ceļi un tilti. Izmantojot šo gadījumu kā precedentu, LVC pārtrauca arī vairāk nekā 30 miljonus latu vērto iepirkuma procedūru par ceļa rekonstrukciju posmā Ludza—Nirza, kurā uzvarēja firma Šlokenbeka. Firmas vadītājs Māris Paiders šādu rīcību uzskata par absurdu. Šlokenbeka tuvākajās dienās vērsīsies administratīvajā tiesā ar lūgumu apturēt atkārtoti izsludināto konkursu, kā arī atcelt LVC pieņemto lēmumu par pirmā konkursa apturēšanu. Ar sūdzību Šlokenbeka vērsās arī Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), kas atzina, ka LVC bija tiesības konkursus apturēt.
Iepriekšminētie konkursi tika apturēti, jo nolikumos nebija precīzi definēts, kādai jābūt būvdarbu vadītāja kvalifikācijai. IUB brīdināja, ka tādējādi varētu būt apgrūtināta ES naudas apguve, jo atsevišķas firmas, kurām ļāva papildināt savus pieteikumus par būvdarbu vadītāja profesionalitāti, tika nostādītas labākā stāvoklī nekā citi dalībnieki.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.
DIENA IEPRIEKŠ RAKSTĪJA
Seko mums
Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!
Ziņas e-pastā
Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!