Iepirkumu komisija saņemtos piedāvājumus plāno izvērtēt divu nedēļu
laikā, tomēr līguma slēgšana atbilstoši Ministru prezidenta Valda
Dombrovska (JL) piektdienas rezolūcijai nenotiks līdz turpmākam valdības
vadītāja rīkojumam.
Saskaņā ar piedāvājumu atvēršanas sanāksmes protokolu, kas publicēts VRAA interneta lapā, pretendenti izrādījuši interesi par visām iepirkuma daļām. Kā vēstīts, konkursā kopumā ir trīs daļas, katrā no tām autobusiem izvirzītas atšķirīgas prasības. Pirmā paredz piegādāt 27 autobusus, kuros sēdvietu skaits, neskaitot vadītāja vietu, ir vismaz 19, otrā - 36 autobusus, kuros sēdvietu skaits ir vismaz 30, bet trešā - 47 autobusus, kuros ir vismaz 40 sēdvietas.
Pieprasītākā, spriežot pēc protokolā redzamās informācijas, ir trešā lote, savukārt skaļākās publiskās diskusijas raisījās par pirmo daļu, izskanot pat aizdomām, ka tās nosacījumi veidoti speciāli kādam uzņēmumam. Par šo daļu saņemti tikai trīs piedāvājumi.
Jāpiebilst, ka pretendentu vidū ir arī ar Jaunā laika politiķes Solvitas Āboltiņas vīru Jāni Āboltiņu saistītais uzņēmums SIA Ive Motors, kas vēlas piegādāt autobusus 3.daļā, savukārt uzņēmums Amo Plant, kas kritizēja konkursa noteikumus un aicināja to pārtraukt, pretendentu vidū nav redzams.
Citi pretendenti ir SIA Auto Īle un Herbst, Fast Concept Car, SIA Domenikss, King Long Deutschland GmbH, SIA MONO filiāle ITC Latvija, ar kopīgu piedāvājumu startē SIA Latursus, UAB Salociai ir Partneriai un BMC Sanayi veTicaret A.S., kā arī SIA Scania Latvia un a/s Scania Eesti.
Piedāvātās cenas ir visai atšķirīgas - robežās no 23 950 latiem līdz pat 128 720 latiem, atšķirīgas ir arī piedāvātās tehniskās apkopes izmaksas, garantijas termiņš u.c.