VK uzskata, ka tehnisko apskati, tostarp tehnisko kontroli paralēli CSDD un tā meitasuzņēmumiem, varētu veikt valsts akreditēti attiecīgās markas automašīnu ražotāja autorizēti servisa centri, kuri atbilstu valsts noteiktām prasībām.
Funkciju audita rezultātos arī ierosināts retāk veikt transportlīdzekļu tehnisko apskati - jauniem vieglajiem automobiļiem, piekabēm un motocikliem tā būtu jāveic trešajā gadā pēc pirmās reģistrācijas, ja ir ievēroti ražotāju noteiktie garantijas nosacījumi, un turpmāk katru gadu.
Savukārt autobusiem, kravas automašīnām, piekabēm un puspiekabēm, kuru maksimālā atļautā masa pārsniedz 3,5 tonnas, taksometriem, ātrās medicīniskās palīdzības automašīnām - pēc viena gada no dienas, kad transportlīdzeklis ir pirmo reizi reģistrēts, ja ir ievēroti ražotāju noteiktie garantijas nosacījumi, un turpmāk katru gadu.
VK arī ierosina atteikties no traktortehnikas tehniskās apskates, nosakot nepārprotamas minimālās prasības, kuru izpildi esošo funkciju ietvaros kontrolētu Valsts policija, īstenojot kontroles funkcijas uz koplietošanas ceļiem.
Tāpat VK ierosina reorganizēt Valsts tehniskās uzraudzības aģentūru un apvienot ar CSDD.
Lai uzlabotu sertifikācijas funkcijas veikšanu, jāpaātrina tās Eiropas direktīvas ieviešana nacionālajos likumos, ar ko izveido sistēmu mehānisko transportlīdzekļu un to piekabju, kā arī tādiem transportlīdzekļiem paredzētu sistēmu, sastāvdaļu un atsevišķu tehnisku vienību apstiprināšanai.
Ņemot vērā, ka Eiropā Savienībā tiek veidota vienota piešķirto tipu apstiprinājumu datubāze, CSDD nepieciešamie sertifikācijas dokumenti jāiegūst no šīs datubāzes pēc pieprasījuma, ja šī informācija ir pieejama datubāzē. Izmaksas sedz informācijas pieprasītājs.
Valdība jau marta beigās uzdeva Satiksmes ministrijai (SM) sagatavot grozījumus likumos, lai samazinātu transportlīdzekļu valsts tehnisko apskašu biežumu un tās nebūtu jāveic katru gadu.
SM uzdots sagatavot grozījumus, lai jaunām automašīnām pirmo reizi izieta tehniskā apskate būtu derīga četrus gadus, savukārt pēc tam apskate būtu jāveic reizi divos gados.
Patlaban transportlīdzekļu valsts tehniskā apskate automašīnām ir jāveic katru gadu.
Ceļu satiksmes drošības direkcijas informācija liecina, ka Latvijā šogad marta sākumā derīga tehniskā apskate bija 52,5% reģistrēto transporta līdzekļu. Tas ir par 0,9 procentpunktiem mazāk nekā gada sākumā. Šogad 1.martā CSDD bija reģistrēti 1 205 005 transporta līdzekļi, no tiem 632 078 bija derīga tehniskā apskate.