Triju premjeru kopīgā preses konferencē pēc tikšanās Tallinā Ministru prezidents Valdis Dombrovskis teica, ka premjeri vienojušies izveidot kopuzņēmumu, lai attīstītu Ziemeļu–Dienvidu dzelzceļa savienojumu.
Dombrovskis sacīja, ka jautājums apspriests ar Eiropas Savienības (ES) transporta komisāru Sīmu Kallasu, kurš piedalījās triju premjeru sanāksmē, un ir ļoti svarīgi tas, ka 85% projekta izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības (ES) budžeta.
Savukārt Igaunijas premjers Andruss Ansips norādīja, ka kopuzņēmuma galvenais birojs atradīsies Rīgā.
Ansips arī sacīja, ka Polija ir ļoti ieinteresēta dzelzceļa savienojumā starp Varšavu un Berlīni. "Eiropas Komisija lielā mērā ir ņēmusi vērā Polijas intereses, Polija jau ir iesaistīta šajā projektā," pastāstīja Igaunijas valdības vadītājs.
"Rail Baltica II nav iedomājama bez Varšavas–Berlīnes savienojuma," uzsvēra Ansips.
Jau vēstīts, ka projekts Rail Baltica iekļauts vienotajā Eiropas transporta tīklā TEN-T un nākamajā budžeta periodā varēs pretendēt uz līdzfinansējumu no ES jaunās programmas lielu infrastruktūras projektu finansēšanai. Programmā Savienojot Eiropu (Connecting Europe Facility, CEF) Eiropas Komisija ierosina atvēlēt 50 miljardus eiro (35 miljardus latu) 2014.–2020.gadā ES infrastruktūras projektiem transportā, enerģētikā un informācijas tehnoloģijās. Starp prioritātēm iekļauta arī Rail Baltica un dzelzceļa līnijas uzlabošana no Ventspils līdz Krievijas un Baltkrievijas robežām.
Rail Baltica projekta galvenais mērķis ir atjaunot Baltijas valstu tiešu saikni ar Eiropas dzelzceļu tīklu un veicināt reģionālo integrāciju, no Helsinkiem savienojot Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni, un šo maršrutu potenciāli pagarinot līdz Venēcijai.