Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Biodegviela kļūs par autovadītāju ikdienu

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Aldis
A
es pilnīgi par - jo vairāk bio jo labāk, nosmaksiet te savā CO2 caurumā. Es gribu braukt ar 100% bio, dodiet tik atlaides, pirkšu tādus auto!
klusais
k
Stāsts ir no dzīves un to ir izjutuši arī DUS un gala patērētāji. Rezultāts ir bijis baltas pārslas ,kas aizsit filtrus. Cik esmu dzirdējis , tad ne ar katras rūpnīcas benzīnu var jaukt, tam pamatā ir kādas ķīmiskas reakcijas. Ja nebūtu precedentu , nerunātu.
ululiņš
u
Ābeces patiesība: ūdens ar etanolu NEREAĢĒ. Kaut kādu daļu ūdens etanols varētu absorbēt, taču nez vai tik hidrofobā vidē kā benzīns, pei tam lielā atšķaidījumā. Bet bioetanols atšķiras no etanola ar precīzi apzīmētu izcelšanās veidu. Tādu pašu etanolu noteiktā koncentrācijā pārdod šņabja pudelēs.
Lietussargs
L
Peķka, nu beidz, pats saproti, ko aizstāvi. Kauns nav?
monitors
m
Jaunais ir labi aizmirstais vecais. Latvijā jau starpkaru periodā uz benzīna 5 daļām pievienoja vienu daļu spirta, kuru ražoja no vietējiem kartupeļiem. Šo degvielu sauca par latolu. Pēc tam, kad Latvija nokļuva PSRS latolu vairs bākās nelēja, jo PSRS pati ražoja benzīnu no savas naftas.
klusais
k
Par atbildi tam Cik subsīdijās saņēma iecavnieks par ražošanu? Vai esi dzirdējis par to ,ka biobizness ( tas gan nav tik tieši par rapsi ) sastāvēja no tā , ka importēja graudus -pārstrādāja - eksportēja preci + saņēma subdsīdijas . Valstij tas būtībā bija mīnus projekts. Visa jezga atsākās , jo Godmanis nogrieza dēļ krīzes subsīdijas.
capital
c
Tā ka ieguvuma no zemākas cenas nebūs (jo acīmredzami biodegv. cenas sekos pasaules cenai biržās), un ja vēl pieaugs patēriņš, tad zaudēs valsts, samazinoties nodokļu ienēmumiem, un šoferis par to pašu summu varēs nobraukt mazāku attālumu.
klusais
k
Zināšanai - ziemas dīzeli ražo jau rūpnīca ar daudz vieglākām frakcijām - ja parastajam dīzelim blīvums pie +15 ir teiksim 0.835 , tad ziemas dīzelim tas būs 0.810 piemēram , jeb vienkāršākiem vārdiem sakot tur būs vairāk petrolijas klāt. Protams ir variants arī ar ķīmiju. Tie minētie 30.000.000 Ls zaudējumi gadā Latvijai gadā diez vai atnāks atpakaļ nodokļu vai kādā citā formā. Varbūt ar tik pat labām sekmēm to naudu varētu dot lauksaimnieku subsīdijām, lai viņi audzē pārtiku , būtu varbūt lielāks efekts. Par patēriņu un jaudu - šī informācija ir no pašiem autobusniekiem un ne velti viņi pārtrauca braukt ar bio. Un vēl , ja grib lietot bio , tad piemēram pats esmu redzējis ,ka smagajiem liek speciālu degvielas sistēmu ar sapsildāmiem filtriem - tas maksā ap 3000 EUR. Bet tam ir jēga , ja bio ir lētāks kā fosilais ar nodokļiem , bet pie patreizējām cenām tas vienkārši ir stulbi ( p.s. rapsi jau arī vienā un tai pašā laukā nevar sēt katru gadu - vajag 3 gadu pauzi)
Lietussargs
L
Kaut kā tajā cīniņā dievvārds piemirsusies cena, kādu jāmaksā par biodegvielu Latvijas izpildījumā. teikšu kā ir - man nav nekādu šaubu, ka biodegvielisti ir prasti vietējā "izlējuma" (kr.val. - rozļiv) blēži. Sākot ar, hmmm, izbijušiem organizaciju organizatoru, bijušo partorgu un beidzot pulciņu jaunlaicēnu, tautpartijiešu un izbijušo muitnieku labām rebēm. Ja kāds te naivumā domā ko citu, tad neko, kā jau minēju - ticības jautājums. Un, ja kāds domā, ka globālā mērogā tā blēdība ar biodegvielu ir savādāka... nu, tad arī neko. Ticiet, ceriet, un maksājiet...
petka
p
ne nu noticēsi, ne nu ko. Ka tik uzd..st, tas arī viss. Tie, kas ražo, lej jau sen - piemēram, Iecavnieks jau vairākus gadus atpakaļ savas autocisternas darbināja ar pašu eļļu, turklāt nevis pārstrādātu biodīzelī, bet tīrā veidā, ar degvielas priekšsildītāja palīdzību. Pašiem tā eļļa jālieto, nevis jāatdod miljons eiro dienā par importēto gāzi un naftu.
Petkam
P
Tad kad zemnieki un biodegvielas ražotāji neprasīs, lai viņiem atmaksā akcīzi, bet lies savos 200 000Ls vērtajos Jon deeros pašu audzēto biodīzeli, tad varbūt noticēšu.
petka
p
lasīju, lasīju... Nu, šitā mēs tālu netiksim. Ja grib risināt, tad problēmu nav. Ja negribēs darīt, tad būs problēmas visur un vienmēr. Zviedrija lieto pašražotu bioetanolu, un viss ir kārtībā. Biodīzelis nesabiezē līdz -15C. Es pats braucu jau 2,5 gadus ar 100% rapša biodīzeli, un nejūtu nekādas starpības nedz patēriņā, nedz jaudā - pāris reizes ir nācies ieliet fosilo. Tāpat, kā parastam dīzelim, arī bio vajadzīgas piedevas, lai ar to brauktu ziemā. Stāsti par to, ka lai saražotu 1kg biodīzeļa, jāpatērē 2 kg fasilās degvielas, ir blēņas, un norāda, ka, piemēram, Lietussargs vienīgo zinātnisko rakstu savā norādītajā bibliogrāfijā nav lasījis gana uzmanīgi. Problēma ir tajā, ka biodegvielas var ražot gan videi draudzīgā, gan vidi noplicinošā veidā. Latvijas gadījumā šausmu stāsts par lietusmežu izciršanu eļļas augu plantāciju vajadzībām nedraud - mums ir tik daudz aizaugušas aramzemes, ka biodegvielu kultivēšana varētu būt vienīgais ceļš, lai mūsu bērnubērni vēl redzētu tādu Latvijas ainavu, kādu to savulaik redzējām mēs. Mūsu gadījumā būtu svarīgi audzēt eļļas augus pareizā augu sekā ar labību, zāli u.c., turklāt neizmantojot ķimikālijas - bioloģiskā pārtika būs laba eksportprece, to vēl pieredzēsim.
klusais
k
Ir tāda problēma un tas tālākajā pārnesas uz valsts un komersantu rezervju glabāšanu. Tur arī jāveic izmaiņas noteikumos. Vispār problēma sāksies tajā brīdī ,kad naftas bāze ielies degvielu degvielas vedējos un pēc kāda laika APP sāks baudīt DUSos uz vietas kvalitāti , tur gaidāmas daudzas problēmas. Tad vēl nav pieminēti divi sīkumi - kā ar bioetanolu jauktais benzīns reaģē ar ūdeni ( kondensātu ) un biodīzelim ir problēma ,kas saistīta ar zemām temperatūrām.
who cares
w
"bioetanolam ir tieksme izgarot un līdz ar to mainīt benzīna kvalitāti , kas tiek reāli nodrošināma līdz 2 nedēļām" === Neapstrīdot paziņoto, tomēr nespēju īsti noticēt, ka spirts būtu īpaši gaistošāks savienojums par benzīnu.
sants
s
ja degvielas litra cena pieaugs, tad autovadītāju uz ielām būs vēl mazāk, degvielu pirks mazāk un 'iekasētie nodokļi valstij arī būs mazāk. Degvielas cenas jau ir neadekvātas mūsu valstī:(

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas