Skolās veiktās aptaujas liecina, ka mācību vielas apguvi visbiežāk traucē nevis tas, ka visi mācību priekšmeti nesākas pirmajā klasē, bet gan sabiedrības uzvedības izmaiņas jau vairāku gadu garumā. Arī mediju atspoguļotajās diskusijās vecāki ikreiz norāda, ka klašu kolektīvos trūkst savstarpējās cieņas un empātijas, kas skolēnos rada nedrošību, bailes un nevēlēšanos pievienoties šim kolektīvam. Domāju, ka, lai “izvilktu Latviju no provinciālisma purva”, primāri ir jādomā par veselīgām ģimenēm, kas veido personīgo vērtību sistēmu un spēju darboties kolektīvā.
Šobrīd angļu valodu, sākot no 1. klases, māca 700 pamatskolās (no 800) kā fakultatīvo nodarbību. Nodarbības finansē gan pašvaldības – 11% no šo skolu skaita, gan skolēnu vecāki – 89% skolu. Vēlos atgādināt pagājušās nedēļas intervijā LR1 Krustpunkti teikto, ka valsts apmaksāta angļu valodas apmācība no 1.klases konceptuāli nav atlikta un pie pirmās finansiālās iespējas tā tiks īstenota.