Kā Dienai pastāstīja Izdevniecības nama Petits (Petits), kurš līdz šim izdeva Čas, administratīvais direktors Jurijs Jansons, darbinieki raizējas par štatu samazināšanu. “Jūs saprotat, mēs neesam psihoterapeitisks kantoris, bet gan taisām biznesu,” sacīja J.Jansons. Viņš tomēr apliecināja, ka labiem profesionāļiem neesot par ko uztraukties un tikšot darīts viss, lai šajā situācijā darbinieki neciestu.
Pēc Petits pārstāvja vārdiem, pagaidām nav precīzas informācijas par to, kuri no abu
laikrakstu žurnālistiem strādās jaunajā izdevumā, kā arī nav zināms
galvenā redaktora vārds. “Galvenais atlases kritērijs ir augsta
profesionalitāte,” viņš teica.
J.Jansons kā abu laikrakstu runas vīrs arī apgalvoja, ka, apvienojot abus laikrakstus, Čas un Telegraf izdevējiem jaunajā projektā būs vienādas īpašuma daļas. Tāpat šobrīd vēl tiek risināts
jautājums par preses izdevuma nosaukumu. Savukārt formātu, pēc Petits
pārstāvja vārdiem, noteiks Čas un Telegraf lasītāji. “Mēs vērsāmies pie
saviem lasītājiem ar lūgumu izteikt viedokļus par rubrikām un autoriem,
kuri viņiem vislabāk patīk, un noteikti ņemsim vērā viņu domas,” teica
J.Jansons.
Viņš tomēr atzina, ka pastāv risks zaudēt kādu daļu no abu laikrakstu
auditorijas, bet šāds risks, pēc J.Jansona vārdiem, ir jebkurā biznesā
un abu laikrakstu īpašnieki to apzinās. Kā norādīja Petits pārstāvis, pati apvienošanās ideja izcēlās no tirgus
diktētajiem nosacījumiem. “Radās interese radīt ko jaunu šajā sfērā,”
viņš piebilda.
Jau ziņots, ka laikrakstu Čas un Telegraf izdevēji Aleksejs Šeiņins un
Valērijs Belokoņs ceturtdien oficiāli paziņoja par abu izdevumu
apvienošanos. Izdevumu galvenās redaktores Ksenija Zagorovska un
Tatjana Fasta atturas komentēt apvienošanos, norādot, ka "tas ir bijis
īpašnieku lēmums".
Mediju eksperte Ilze Šulmane Dienai jau iepriekš pauda uzskatu, ka šim
solim ir tīri ekonomisks skaidrojums, jo krievu valodas izdevumiem
Latvijas mediju tirgus un krievvalodīgo lasītāju auditorija ir par
mazu. Arī mediju eksperts Sergejs Kruks uzskata, ka drīzāk abi
īpašnieki nonāca pie izdevīga kompromisa, nevis laikraksti atrada kādu
vienotu idejisko nostāju.