LVC ražošanas pārvaldes vadītājs Gints Alberiņš stāsta, ka nākamais gads ceļu darbu pasūtītājiem būs labvēlīgāks cenu ziņā. "Cenas vairs neaug, mēs redzam, ka būvnieki gatavi strādāt arī bez peļņas," situāciju raksturo G.Alberiņš. Tādēļ vairāku projektu izmaksas būs mazākas, nekā paredzēts iepriekšējos gados, gatavojot iepirkumu plānus. Visambiciozākais projekts, kas nākamgad iecerēts, ir ceļa Koknese—Tīnūži būves sākšana, kas būšot viens no lielākajiem šāda veida projektiem Latvijā un taps ar Kohēzijas fonda atbalstu. Kā stāsta G.Alberiņš, projekts jau ir gatavs un tuvākajā laikā plānots izsludināt konkursu. Nākamgad varētu tikt izbūvēti 22 kilometri ar trijiem divlīmeņu mezgliem un četriem jauniem tiltiem, un kopējās izmaksas tiek lēstas ap 77 milj. latu. Nākamgad paredzēts pabeigt šogad sāktos darbus — tā, autovadītāji beidzot varēs novērtēt rekonstruēto Jēkabpils—Varakļānu ceļu. 2009.gadā būs gatavs arī Neretas—Subates ceļš, kurā pašreiz slikta ceļa seguma dēļ bieži notiek avārijas. Tiks pabeigta arī tā ceļa rekontrukcija, kurš ved no Ventspils uz Kolku. Ar Kohēzijas fonda atbalstu tiks turpināta arī ceļu infrastruktūras sakārtošana pie Latvijas Austrumu robežas, nākamagad īstenojot rekonstrukciju arī posmā Ludza—Nirza, kas ir aptuveni 17,8 kilometrus garš. Ar ERAF līdzifinansējumu 2009.gadā LVC cer realizēt 10 projektus (kopējais pieejamais finansējums — 38 milj.latu), taču, kuri no projektiem un kad tie varētu no plāniem tapt par reāliem darbiem, vēl nav zināms, jo turpinās izpēte. Tomēr jau ir skaidrs, ka rekonstrukcija notiks autoceļa Rīga—Ērģļi posmā no Taurupes līdz pagriezienam līdz Mazozoliem, kā arī autoceļā Viļaka—Kārsava posmā no Baltinavas līdz Zubkiem. Apmēram 24 milj. latu nākamgad tiks atvēlēti novadu ceļu rekonstrukcijai, taču saspringtās finanšu situācijas dēļ precīzs darbu saraksts vēl nav zināms. "Lai gan Valsts autoceļa fonda finansējums nākamgad tiks samazināts, darām visu, lai darbu apjoms nākamgad nekristos, citādi tā būs dramatiska situācija," norāda G.Alberiņš.
Ceļu darbiem nauda būs
Lai gan valstī ir taupības režīms, ceļu rekonstrukcijas apjomi 2009.gadā nesamazināsies. Nākamgad šiem darbiem, tāpat kā šogad, tiks novirzīts vairāk nekā 100 milj. latu, sola uzņēmums Latvijas Valsts ceļi (LVC), vienlaikus norādot, ka mazāks finansējums tiks atvēlēts ceļu uzturēšanai. Papildus rekonstrukcijai nākamgad plānots sākt arī vērienīgu ceļa Koknese—Tīnūži izbūves projektu.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.