".. mēs savās akcijās gribam sākt runāt par tādu problēmu kā nogurums pie stūres, kurai līdz šim nav pievērsta pietiekami liela uzmanība. Ārzemēs šī problēma ir sen aktualizēta, jo negadījumu, kas izraisīti noguruma dēļ, ir daudz vairāk nekā dzērumā izraisīto," intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" atzina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) direktors Andris Lukstiņš.
Viņš pastāstīja, ka ir izstrādāti speciāli aparāti, ar kuriem precīzi iespējams izmērīt vadītāja noguruma pakāpi, un paredzams, ka šādu aparātu drīzumā sāks izmantot arī CSDD.
"Vadītājs tiks nosēdināts un pieslēgts speciālai ierīcei. Viņa galvā tiks uzliktas īpašas brilles, kas noteiktā laikā pārbauda viņa zīlīšu reakcijas ātrumu, savukārt ierīces dators sasummēs visus organisma datus un precīzi noteiks vadītāja noguruma pakāpi," klāstīja Lukstiņš.
"Vadītājiem ir jāsaprot - ja viņi ir noguruši, viņi vairs nedrīkst braukt ar mašīnu. Cik daudz ir vadītāju, kuri negadījumus izraisījuši noguruma dēļ, grūti pateikt. Taču mēs to varam spriest pēc protokolos ierakstītās trafaretās frāzes "vadītājs negadījumu izraisījis, neizvēloties pareizo braukšanas ātrumu atkarībā no ceļa stāvokļa un laika apstākļiem". Šī frāze vairākumā gadījumu tiek rakstīta arī tad, ja vadītājs negadījumu izraisījis noguruma dēļ," norādīja CSDD šefs.
Iespējams, šoferu noguruma pakāpes kontrolē varētu iesaistīt arī policiju. "Iespējams, taču, pirms mēs ķeramies pie šādām pārbaudēm, mums no sākuma ir jāizpēta attiecīgā mērierīce. Par nogurumu vieglo automašīnu šoferiem nav plānots ieviest soda punktus. Šīs pārbaudes būs brīvprātīgas - vadītājs varēs vai nu piekrist šādai pārbaudei, vai no tās atteikties."