„Skolu tīkla attīstībā un atbilstošas izglītības pārvaldības nodrošināšanā svarīgākie kritēriji ir – izglītības kvalitāte, pieejamība un efektīva līdzekļu izmantošana, tajā skaitā – administratīvi teritoriālās reformas kontekstā,” uzsvērusi izglītības un zinātnes ministre T.Koķe, tiekoties ar Ministru prezidentu. Ministre akcentē, ka izglītības sākumposmā izglītības iestādei jāatrodas pēc iespējas tuvāk bērna dzīvesvietai, savukārt vidusskolas posmā būtiskākais ir kvalitatīva mācību vide un vidusskolu koncentrēšana, lai izglītotu konkurētspējīgu jaunieti.
Pirmais posms vidusskolu modernizēšanai, mācību satura kvalitātes uzlabošanai un pedagogu izglītošanai ir jau noslēdzies, investējot vairāk nekā 8 miljonus latu Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu līdzekļu un nacionālā finansējuma. IZM esot nodrošinājusi labvēlīgus nosacījumus jaunā perioda ES struktūrfondu līdzekļu investēšanai, lai jau tuvākajā laikā 60% vidusskolu uzsāktu modernizēt dabaszinību kabinetus.
Runājot par izglītības pārvaldību, īpaši – teritoriālās reformas kontekstā, ministre un premjers bijuši vienisprātis, ka šajā situācijā jāmeklē visatbilstošākais risinājums, lai nodrošinātu efektīvu izglītības pārvaldības funkciju īstenošanu.