Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +7 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

De facto: CVK sabiedrisko attiecību pakalpojumus pērk no priekšsēdētāja dibinātas firmas

2010.gads ir Saeimas vēlēšanu gads, un tas nozīmē ļoti spraigu darba cēlienu ne tikai politiķiem, bet arī Centrālajai vēlēšanu komisijai. Tā nupat kā iegādājusies sabiedrisko attiecību pakalpojumus, tostarp paredzot runu rakstīšanu Centrālās vēlēšanu komisijas priekšsēdētājam, kā arī regulārus treniņus atbildēšanai uz nepatīkamiem jautājumiem, vēstīja LTV1 raidījums De facto.

Centrālā vēlēšanu komisija nolēmusi pirkt sabiedrisko attiecību pētniecības, konsultāciju un vadības pakalpojumus, neraugoties uz to, ka no 12 komisijas darbiniekiem trīs jau strādā informācijas nodaļā, tai skaitā profesionāla sabiedrisko attiecību speciāliste.

Raidījuma veidotājiem interesants šķitis fakts, ka pie vēlēšanu komisijas iepirkuma tikusi pilnīgi nepazīstama firma Traps. Neviena publikācija, neviena atsauce uz šo firmu nav atrodama pat caur interneta meklētājiem, tai nav savas mājaslapas, un izziņās tās telefona numuru nevar atrast. «Tomēr Uzņēmumu reģistra informācija liecina par kādu citu potenciālu priekšrocību. Firmu Traps savulaik dibinājis pats Centrālās vēlēšanu komisijas priekšsēdētājs Arnis Cimdars,» norādīja De facto.

SIA Traps faktiski ir viena cilvēka firma un ar visiem darba uzdevumiem galā tiekot īpašnieks Jūlijs Muraškovskis. Pēc gada pārskatiem un norādītā apgrozījuma varot spriest, ka Traps vienīgais eksistences mērķis ir Centrālās vēlēšanu komisijas pasūtījumi.

Iepriekš pats J. Muraškovskis ilgāku laiku strādājis vēlēšanu komisijā, konsultējot A. Cimdaru sabiedrisko attiecību jomā, bet ap 2002.gadu Centrālajā vēlēšanu komisijā šī sabiedrisko attiecību konsultanta štata vieta vairs nebija paredzēta. Tomēr A. Cimdara un J. Muraškovska ceļi tobrīd nešķīrās. Viņš ticis pie A. Cimdara dibinātās firmas un turpinājis sniegt tos pašus pakalpojumus - galvenokārt konsultācijas tieši A. Cimdaram, tikai nu jau kā firmas pārstāvis.

Gan pats J. Muraškovskis, gan A. Cimdars savā sadarbībā kā plusu minējuši zemāku cenu.

J. Muraškovskis arī apgalvo, ka viņa pienākumi ir daudz plašāki par sabiedrisko attiecību speciālista darbu, jo viņš radot stratēģijas un rekomendācijas.

Lai gan kopējā līguma cena ir astoņi tūkstoši latu gada laikā, interese par šo iepirkumu bijusi ļoti liela.

Formāli likums, visticamāk, nav pārkāpts, tomēr sabiedrisko attiecību firmu pārstāvji par notikušo esot sašutuši, uzskatot, ka tas met ēnu visam komisijas darbam.

Pēc J. Muraškovska teiktā, Centrālā vēlēšanu komisija ik mēnesi viņa firmai pārskaita ap 800 latiem, apmēram puse aiziet viņa paša algošanai, bet, kur paliek pārējie 400 lati, viņš skaidri nav mācējis pateikt.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas