Zīmīgi, ka lielākā daļa eksperimentā saskatīja negatīvus nolūkus un, iespējams, pat pārprata tā jēgu - nodoms nebija «izķert» pedagogus, kas lamā skolēnus vai sit viņiem pa pirkstiem, bet vērtēt, kādā veidā skolotājs ieinteresē bērnus mācību procesā, cik aktīvi stundā notiek pedagoģiskā sadarbība un cik vēl aizvien dzīvs ir mūsdienu izglītības sistēmā vairs nederīgs modelis - skolotājs runā, skolēns klausās. _Dienas_ redakcijā pabija arī televīzijas žurnālisti, pie kuriem pedagogi bija meklējuši atbalstu.
Tiesa, līdzās emocionāliem argumentiem, piemēram, ko jūs gribat par tik mazu skolotāju algu, Diena saņēma arī pedagoģiski pamatotus argumentus, kas apšaubīja iespēju sasniegt Dienas pētījuma mērķi ar stundu audioierakstu palīdzību. Tāpēc arī pieņemts lēmums - eksperimentu atcelt. Tas gan nenozīmē, ka būtu atcelts jautājums, kā sabiedrība var uzzināt, kas patiesībā notiek skolās, un to, ka problēmas šajā jomā pastāv, uzrādīja ne mazums vēstuļu. Diena neatsakās no mērķa - gan diskutēt par mācību metodēm, kas uzlabo izglītības kvalitāti, gan par to, kā padarīt tās caurredzamas sabiedrībā. Jau drīzumā Dienas viesistabā notiks vairākas diskusijas par izglītības jautājumiem, un patīkami, ka pēc «sarkanās eksperimenta lupatas» tās iniciējuši jau paši pedagogu pārstāvji.
Slēpt nav ko - arī šāda vienas skolotājas vēstule iekrita Dienas e-pastā, un cerams, ka šis jau ir un būs nākotnē vadmotīvs skolās, skolotāju sadarbībā gan ar skolēniem, gan bērnu vecākiem. Un, iespējams, ne tik tālā nākotnē jebkurš no vecākiem no mājas datora varēs pieslēgties sava bērna stundas tiešraidei un būt ar mierīgi sirdi, ka viņa bērna izglītība ir drošās rokās.