Piemēram, Aizsardzības ministrijā no deviņām automašīnām tikai trīs ir ministrijas darbiniekiem. Pārējās sešas izmanto vadošās amatpersonas: ministrs, abi sekretāri, ministra padomnieks. Divi auto ir arī uz četriem valsts sekretāra vietniekiem. Ministrijas vadība mašīnu var izmantot arī braukšanai uz mājām. Darbinieki ar dienesta auto var braukt uz mājām, ja dzīvo Rīgas robežās.
Līdzīga situācija ir Iekšlietu ministrijā, kurai šomēnes valdība ļāva palielināt dienesta automašīnu skaitu no četrām vienībām uz astoņām, tādējādi šai ministrijai ir lielākais autoparks, jo vēl klāt jāpieskaita trīs vadības auto. Iekšlietu ministrijā dienesta automašīna ar šoferi ir ministram Marekam Segliņam (TP), valsts un parlamentārajiem sekretāriem, plus vēl trim valsts sekretāra vietniekiem. Kādu funkciju veikšanai ikdienā auto nepieciešams arī valsts sekretāra vietniekiem, Dienai no M.Segliņa neizdevās noskaidrot. Nenoklausījies līdz galam jautājumu, viņš noteica: "Nu tad tagad premjeram un valsts prezidentam būs jābrauc ar tramvaju? Laba doma! Uz redzēšanos!" Ministrijas preses dienests skaidroja, ka katram ierēdnim savs auto nepieciešams, jo viņi "apmeklē sanāksmes, darba grupas, tikšanās dažādās IeM iestādēs un citās ministrijās". Līdzīgi atbildēja arī citās aptaujātajās ministrijās.
Dažās ministrijās izstrādāta sistēma, kas ļauj izmantot dienesta auto privātām vajadzībām. Ārlietu ministrijā dienesta auto drīkst izmantot ārpus darba laika, ja vien netiek pārsniegts konkrēts nobraukuma limits. Zemkopības ministrijas darbiniekiem par katru privātām vajadzībām nobraukto kilometru jāmaksā vidēji 17 santīmu. Neviens darbinieks gan šo iespēju neesot izmantojis, informēja ministrijas preses dienests.
Rīgas domes (RD) šoferi joprojām ar humoru atceras pāris gadu vecu notikumu pie domnieku Staltu ģimenes mājvietas, kur kādā rītā satikās divas domes mašīnas: viena bija ieradusies pēc Kultūras, mākslas un reliģijas lietu komitejas priekšsēdētājas Helmī Staltes (TB/LNNK), bet otra — pēc viņas vīra, deputāta Daiņa Stalta (bija TB/LNNK).
Tikmēr Satiksmes Ainārs Šlesers, Satiksmes ministrs (LPP) Dienai paudis: “Es darba vajadzībām izmantoju savu personīgo automašīnu, jo citādi kāda jēga no savas mašīnas, ja tā visu laiku stāv mājās. Valsts man apmaksā tikai degvielu.”
Valsts kontroles vadītāja Inguna Sudraba skaidro, ka ļoti grūti izvērtēt dienesta auto izmantošanas efektivitāti, jo pašos pamatos ir nepilnīga maršrutu uzskaites sistēma. Nedomāju, ka valsts parlamentārajiem sekretāriem ir tik daudz jāpārvietojas, ka būtu nepieciešama sava automašīna," saka I.Sudraba. Nākamajā gadā Valsts kontrole iecerējusi vairāk pievērsties auto maršrutu uzskaites sistēmai.
Žurnālistes Ingas Spriņģes pētījumu par amatpersonu dienesta auto plašāk lasiet trešdienas avīzē Diena. Raksta nosaukums “Nebrauks taču ar tramvaju”