Vaicāts, vai premjers var paziņot, ka līdz 1.februārim nodokli var nemaksāt, viņš norādīja: "Protams, tas ir nodoklis, kas ir jāmaksā reizi mēnesī, un, es domāju, ka šī problēma tiks atrisināta un nodoklis tiks maksāts." Problēmas risinājumu V.Dombrovskis paredz līdz 1.februārim.
Kamēr nav precizēts jaunais likums par dienesta auto nodokli, uzņēmumi faktiski no tā maksāšanas var izvairīties, vēsta Db.lv. Uzņēmumiem rodas neskaidrības ar nodokli, jo ir dažādi līgumi – līzinga līgumi, automobiļu īres no privātajiem uzņēmējiem, auto tiek izmantoti arī nepilnu darbadienu, un jautājums ir par to, kā auto nodoklis tiks piemērots šajos gadījumos. Tāpat nav skaidrības, vai nodokli vajadzēs maksāt, ja darba devējs sedz degvielas izdevumus. Žurnāls Saldo vēsta, ka uzņēmēji meklē iespējas "apiet" transporta nodokli, jo pagaidām tam nav skaidrojuma un tas ir brīvi interpretējams. Tā dara, piemēram, būvkompānija a/s RBSSKALS.
V.Dombrovskis skaidroja, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam (KNAB) un Finanšu ministrijai (FM) ir atšķirīga interpretācija par dienesta auto lietošanu personīgajām vajadzībām, jo KNAB ņem vērā likumu Par valsts un pašvaldību mantas izšķērdēšanas novēršanu, kas savukārt liedz izmantot darba auto savām vajadzībām.
"Valsts augstākajiem ierēdņiem un ministriem ir iespēja braukt uz un no
darba, savukārt līdz šim no KNAB puses nav bijis interpretācijas, ka
tas pārkāpj likumu. Ja tomēr interpretācijas mainās, jābūt skaidrībai. Ja tie paši
augstākie ierēdņi brauc uz un no darba, viņiem jāmaksā šis nodoklis," klāstīja premjers.