Sodu raksturo ne tikai bardzība, bet arī neizbēgamība. Katrs pārkāpējs pie stūres cer, ka netiks pieķerts un promiļu apjoms ir apgriezti proporcionāls bailēm no soda. Tādēļ katram autovadītājam, kurš mēdz sēsties pie stūres reibuma stāvoklī ir jāsaprot, ka viņš noteikti tiks pieķerts, ja ne šodien tad rīt.
Kad administratīvais sods noteikts, pārkāpēji sāk aktīvi meklēt "iespējas" sodu mīkstināt vai no tā vispār izvairīties. Diemžēl daudziem tas izdodas, jo publiskā informācija liecina, ka viena trešdaļa ar administratīvo arestu sodīto pārkāpēju no soda reālas izciešanas spēj izvairīties.
Esmu pārliecināts, ka liela daļa autovadītāju precīzi nezina to nepatikšanu apjomu, kāds var sekot minētajam pārkāpumam. Tas var ne tikai ietekmēt reputāciju, karjeru un radīt neplānotus izdevumus, bet pavisam konkrēti, atbilstoši jaunajai likuma redakcijai vainīgais nokļūs administratīvajā arestā no 10 līdz 15 diennaktīm, samaksās sodu no 800 līdz 1000 latiem un uz četriem gadiem zaudēs autovadītāja tiesības. Šie konkrētie skaitļi un fakti, gan atbildīgajām institūcijām, gan sabiedriskajām organizācijām būtu vairāk jāizskaidro, lai visiem autovadītājiem par soda apmēru būtu ne tikai morāli ētiska, bet arī konkrēta uz faktiem balstīta izpratne. Nemaz nerunājot par traģiskām sekām, kādas var būt alkohola reibumā izraisot avāriju.
Jāuzsver, ka visefektīvāko rezultātu var panākt jau bērnībā iemācot sabiedrību vienojošās vērtības. Tas attiecas arī uz satiksmes noteikumiem un cieņu pret citiem satiksmes dalībniekiem. Jaunieši, kas piedalījās ikgadējā Latvijas Automoto biedrības (LAMB) atbalstītajā Jauno satiksmes dalībnieku forumā, nebūs ļaunprātīgi satiksmes noteikumu pārkāpēji.
Tajā pat laikā jāatzīst, ka ir personu loks, kurus no atkārtotas sēšanās pie stūres reibuma stāvoklī neatturēs nedz sodi, nedz preventīvi informatīvi pasākumi. Nonākot šādā kategorijā autovadītāja tiesības būtu jāzaudē uz mūžu.
Nopietni sodi, kā arī preventīvi skaidrošanas pasākumi un pārliecība par soda neizbēgamību ir šī pārkāpuma mazināšanas atslēga. Nozīmīgi ir arī rosināt diskusiju sabiedrībā, kādus alternatīvus pasākumus būtu jāveic, lai ierobežotu braukšanu dzērumā, un iespējams, ka pati diskusija spētu mainīt atsevišķu autovadītāju attieksmi.