Skolotājiem klases audzināšanas stundās noteikti vajadzētu veltīt laiku, lai runātu par diskrimināciju, lai veidotos integrēta sabiedrība un sabiedrības izpratne. Lai jaunieši varētu apzināties, ka diskriminācija pastāv, ka ir dažādi tās veidi, un pat iejusties diskriminēto ādā, uzskata apvienības pārstāve. «Tas ir koks ar diviem galiem. No vienas puses jaunieši apzinās, ka diskriminācija pastāv, saprot, ka tas ir slikti. No otras puses jaunieši ir sagatavoti palīdzēt, bet nav gatavi uzturēt kontaktus ar šādām personām, jo baidās, samulst, nezin kā pareizi izturēties,» pieredzē dalās M.Muceniece. Rokasgrāmatā paskaidrots diskriminācijas jēdziens, kā arī aprakstītas neformālās izglītības metodes. Tā ir tendēta uz diskrimināciju invaliditātes dēļ, taču, radoši domājot, šīs metodes var pielāgot arī citiem diskriminācijas veidiem. Grāmata pieejama Daugavpils, Valmieras, Liepājas, Ogres, Ulbrokas un vairākās Rīgas skolās. Dažas tirāžas tika izsūtītas uz nejauši izvēlētām skolām Latvijā. Vēlāk tā būs pieejama arī elektroniski.
Grāmata palīdzēs jauniešiem izprast diskrimināciju
Rokasgrāmatu, kas palīdzēs veicināt izpratni skolu jauniešu vidū par cilvēkiem ar invaliditāti un kalpos kā metodiskais materiāls vispārizglītojošo skolu skolotājiem, runājot ar jauniešiem par diskriminācijas jautājumiem, izveidojusi invalīdu un viņu draugu apvienība “Apeirons”, informēja projekta vadītāja Maija Muceniece.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.