Līdz ar to pasažieru skaits varētu sarukt pat vairāk nekā par trešdaļu, aplēsusi Autotransporta direkcija, vēsta “Neatkarīgā”. Provizoriski, ja sabiedriskā transporta cena patlaban ir 0,70Ls, tad nākamgad tā varētu būt 0,81Ls, vai, ja pērk e-biļeti un pašreiz viens maršruta virziens izmaksā 0,50 Ls, tad nākamgad – 0,58Ls. “Taču, ja bez PVN palielināšanas, samazinās dotācijas, kaut vai par piektdaļu, tad sabiedriskā transporta cena būs jāpalielina ne tikai par 15%, bet pat par 50%. Tas nozīmē tikai vienu – pasažieru skaits varētu sarukt uz pusi, iespējams, ka būs jāslēdz atsevišķas autoostas. Prognozējams pārvadātāju ieņēmumu kritums varētu būt par 15% mazāks. Tādā gadījumā, no valsts būs nepieciešami aptuveni 8 milj. latu, kas ir aptuveni tik pat cik, valdība plāno ieņemt no PVN palielināšanas,” norāda SIA “Autotransporta direkcija” valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.
Iespējams sabiedriskā transporta cenas pieaugums pat par 50%
Pašlaik pasažieru pārvadājumiem tiek piemērota 10% nodokļu likme, ja tā tiks palielināta līdz 21% un samazinātas valsts dotācijas, tad iespējams cenas pieaugums sabiedriskajā transportā pat par 50%. Ja samazinātā pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likme pasažieru pārvadājumiem tiktu paaugstināta līdz 21% un dotācijas paliek pašreizējā līmenī, tad braukšanas maksa sabiedriskajā transportā nākamgad varētu pieaugt par 15%.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.