Arodbiedrības priekšsēdētāja Astrīda Harbaceviča pauda viedokli, ka Latvijas izglītības sistēmā notiek daudzas pakāpeniskas pārmaiņas, taču stratēģisku reformu ir maz.
Nākamajā gadā būtu jāveic pētījums par pedagoga darba laiku un tā produktīvu patēriņu, kas ļautu noskaidrot patieso situāciju, kāda valstī valda attiecībā uz pedagogu nodrošinājumu, uzskata LIZDA priekšsēdētāja.
Ņemot vērā būtiskās audzināšanas problēmas, skolēnu zināšanu līmeņa krišanos un skolēnu skaita samazināšanos, būtu nepieciešams pārskatīt jautājumu par skolēnu skaitu klasē, pagarinātās dienas grupā un interešu izglītības pulciņos.
Kardināli esot jārisina pirmsskolas izglītības iestāžu problēmas - pedagogu darba samaksa, pirmsskolas izglītības pieejamība, pirmsskolas izglītības iestāžu celtniecība, pedagogu darba likme un citi, sacīja LIZDA pārstāve.
LIZDA uzskata, ka valstī būtu jādefinē pamatvērtības, kas būtu pamats audzināšanai izglītības iestādēs un sabiedrībā kopumā, jāveido koordinēta IZM departamentu un aģentūru darbība, jānodrošina pedagogu darba samaksa atbilstoši darba nozīmīgumam, kā arī jāgarantē izglītības pēctecība visās izglītības pakāpēs.
Harbaceviča norādīja, ka 2006.gadā aktualizējies jautājums par izglītības kvalitāti, vairāk gan ar izglītības kvalitāti saprotot galarezultātu, nevis procesu.
Arodbiedrība norāda arī uz pozitīvām pārmaiņām - šogad ieviesti vispārējās pamatizglītības standarti, izstrādāts vispārējās vidējās izglītības satura koncepcijas projekts, mainīti noteikumi par prasībām pedagogiem nepieciešamajai izglītībai un profesionālajai kvalifikācijai, palielināta arī pedagogu darba samaksa.